Persgroep en TMG werken samen binnen automotive

Persgroep en TMG werken samen binnen automotive
  • Media
  • 4 jun 2019 @ 11:28
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersUitgeversCrossmedia

De Persgroep en Telegraaf Media Groep sluiten een joint venture in het automotive domein. De online platformen Autotrack en Gaspedaal gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51% van de aandelen heeft en TMG 49%.

Door de handen ineen te slaan, hopen de platformen de Nederlandse automotive-markt beter te bedienen. In een persverklaring: 'Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland toont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto's.' Voor autobedrijven betekent dit concreet dat zij via één loket de Nederlandse autokoper makkelijker kunnen bereiken.

Tijdsgeest

Sander van den Hout, managing director van Persgroep Online Services en Nederland, laat weten: 'Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een mooie positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive-spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.'

Niels Visser, directeur van TMG Digital, voegt daaraan toe: 'Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portalen AutoTrack en Gaspedaal.'

De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli volledig te kunnen afronden.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken