Persgroep en TMG werken samen binnen automotive
- Media
- 4 jun 2019 @ 11:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersUitgeversCrossmedia
- 4 jun 2019 @ 11:28
- Lucas Boon
De Persgroep en Telegraaf Media Groep sluiten een joint venture in het automotive domein. De online platformen Autotrack en Gaspedaal gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51% van de aandelen heeft en TMG 49%.
Door de handen ineen te slaan, hopen de platformen de Nederlandse automotive-markt beter te bedienen. In een persverklaring: 'Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland toont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto's.' Voor autobedrijven betekent dit concreet dat zij via één loket de Nederlandse autokoper makkelijker kunnen bereiken.
Tijdsgeest
Sander van den Hout, managing director van Persgroep Online Services en Nederland, laat weten: 'Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een mooie positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive-spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.'
Niels Visser, directeur van TMG Digital, voegt daaraan toe: 'Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portalen AutoTrack en Gaspedaal.'
De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli volledig te kunnen afronden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing