Persgroep viert zomer met genietende 'krantenmens'
- Media
- 4 jul 2019 @ 10:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - UitgeversCampagnesDagbladen
- 4 jul 2019 @ 10:59
- Jeroen Mirck
Na het succes van de 'krantenmens-campagne' komt de Persgroep nu met een zomerse doorvertaling van deze campagne voor alle elf dagbladtitels. Dit keer ligt de focus op het geniet-moment dat het lezen van een krant geeft.
Om dit gevoel nog extra te versterken, krijgt elke proefabonnee een bestseller naar keuze cadeau. De campagneboodschap luidt: 'Een krantenmens heeft het gemakkelijk, word ook een krantenmens.'
Het is voor het eerst dat De Persgroep langer vasthoudt aan een specifiek campagnethema. Hiermee creëert de Persgroep niet alleen een herkenbare huisstijl voor Krant.nl, maar verstevigt het hiermee ook de reputatie van het platform als de plek bij uitstek om een (proef)abonnement af te sluiten.
Transmediaal concept
De campagne is begin juli gestart met een tv-commercial, landelijke hah-folder, e-mailing en een uitgebreide gelaagde online campagne. De online creatie is in deze campagne geheel afgestemd op het gebruikte online kanaal en de fase van de customer journey. De creatie is uitgevoerd door het creatieve digitale bureau Pünktlich en de online mediastrategie door Pink Marketing. Zij zorgen er gezamenlijk voor dat vanuit en transmediaal principe de campagneboodschap en doelgroep op elkaar aansluiten.
Cornel van Buuren en Dennis Brouwers, verantwoordelijk voor de campagne binnen De Persgroep: 'Een pure sell-campagne waarbij het Punktlich en Pink Marketing weer uitstekend is gelukt om van een simpel bestaand concept, gemaakt voor traditionelere mediumtypen, een prachtige online-campagne te creëren.'
Credits
Opdrachtgever: De Persgroep
Verantwoordelijk bij Persgroep: Cornel van Buuren, Leah Hamans, Dennis Brouwers & Nick Huijzendveld
Concept: naar idee van reclamebureau Shoq
Productie RTV: MyChannels/De Persgroep
Creatie EM/hah: Edwin Westerbeek/De Persgroep
Online strategie: Pink Marketing
Creatie & Productie online: Punktlich
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing