Sony verkoopt Film1 aan SPI
- Media
- 10 jul 2019 @ 10:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieVideoMedia
- 10 jul 2019 @ 10:44
- Jeroen Mirck
SPI International heeft de zender en VOD-service Film1 overgenomen van Sony Pictures Television Networks. Op basis van deze deal wordt SPI eigenaar van alle merkrechten gerelateerd aan Film1 en blijven alle digitale Film1-diensten aangeboden worden aan Nederlandse tv-platforms.
Vanaf 1 augustus is SPI de eigenaar van het Film1 merk. Wereldwijd mediabedrijf SPI blijft de vier filmkanalen onder het Film1 merk exploiteren: Film1 Premiere, Film1 Drama, Film1 Action en Film1 Family. SPI continueert hiermee zowel de lineaire zenders als alle digitale diensten in Nederland. Film1 biedt op het moment Nederlandse en internationale films aan op haar filmkanalen die beschikbaar zijn op verschillende kabel-, satelliet- en IPTV-platforms.
'Het doet ons enorm plezier om de overname van de Film1 merken in Nederland te mogen aankondigen', zegt Berk Uziyel, CEO van SPI International. 'Wij bieden al meer dan 20 jaar premium filmzenders aan via honderden televisieplatforms in 40 landen. Als ‘Home of Good Movies’, werkt SPI consistent aan het aanbieden van de beste en meest aantrekkelijke content aan haar kijkers over de hele wereld. We zijn bijzonder verheugd dat we, door het toevoegen van de Film1-merken aan onze brede basis van lineaire zenders en geavanceerde digitale diensten, onze uitgebreide selectie van premium content kunnen delen met Nederlandse filmfans.'
SPI International biedt lineaire en digitale filmdiensten aan op meerdere schermen voor een allround entertainment ervaring. In handen van SPI zal Film1 een grote variëteit aan premium films van wereldwijde distributeurs aanbieden die abonnees op alle schermen kunnen bekijken.
De aankoop van de Film1 merken is een belangrijke indicator van SPI’s doorlopende focus op de expansie van haar uitermate succesvolle en diverse portfolio van televisiezenders in Europa. Als onderdeel van SPI krijgt Film1 ook toegang tot hoogwaardige content van productie- en distributiepartners, voor een brede doelgroep die volledig reclamevrij aangeboden wordt.
SPI International/FilmBox is een wereldwijd opererend mediabedrijf dat 40 televisiezenders en film diensten levert op zes continenten. Met FilmBox als haar flagship zender, gebruikt SPI de nieuwste technologie om abonnees toegang te geven tot haar lineaire en on demand content inclusief live streaming van UHD (4K) programmering en FilmBox zenders op alle Internet aangesloten devices via de belangrijkste internationale media players en lokale OTT aanbieders. Al meer dan 25 jaar is SPI International een vooruitstrevende aanbieder van bioscoopfilms en televisie programmering aan de internationale markt. SPI’s sterke banden met grote content aanbieders staan garant voor aantrekkelijke content met sterke merk bekendheid en aantrekkingskracht.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing