Volkskrant lanceert campagne rondom 'waarom' achter nieuws
- Media
- 2 sep 2019 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - UitgeefstrategieDagbladenPrintApps
- 2 sep 2019 @ 09:50
- Lucas Boon
Vandaag start de Volkskrant met een nieuwe campagne genaamd 'Lees je in. de Volkskrant', die moet laten zien dat het dagblad brengt wat de lezer wil weten, maar ook wat hij/zij leuk vindt om te weten.
De crossmediale campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het nieuwe leidende creatieve bureau van de Volkskrant. De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele uitingen die het 'hoe' en 'waarom' achter de nieuwsfeiten benadrukken. De campagne gaat vandaag aan de start, op dezelfde dag dat Pieter Klok, de nieuwe hoofdredacteur van de Volkskrant, begint.
Dear kreeg de opdracht om een 'big idea' te ontwikkelen, dat laat zien dat de Volkskrant ook digitaal achtergronden en verdieping weet te bieden. Dit idee is vertaald naar een digital first-campagne gericht op huidige en nieuwe lezers en bedoeld om hen te activeren de Volkskrant-app te downloaden en de krant vaker digitaal te lezen. De campagne wordt uitgerold via radio, print, online en social media.
Robin Zuiderveld, creatief partner bij Dear, over de ietwat cryptische campagnezin: 'Deze is op twee manieren te lezen: een kleine tekstuele knipoog waarmee we ook de luchtige kant van de krant laten zien. De Volkskrant kies je immers niet alleen omdat je wilt weten wat er speelt, maar ook voor je ontspanning en plezier.'
Frans Pootjes, strategy en concept manager bij de Persgroep, voegt daaraan toe: 'We leven in een wereld waar nieuws altijd en overal te vinden is. Deze campagne onderstreept het belang van kwaliteitsjournalistiek , waarmee je verder kijkt dan alleen de feiten. Dear liet zien dat zij begrijpen waar wij voor staan als krant en wat onze uitdagingen en doelstellingen zien. Dit hebben zij vertaald naar een strategisch en creatief concept dat verder gaat dan alleen een campagne idee. Het geeft houvast aan alle lagen van communicatie en laat op een pakkende manier zien wat ons als nieuwsmedium onderscheidend maakt.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing