Doorstart voor failliet MyBusinessMedia
- Media
- 5 okt 2019 @ 23:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkUitgeversTijdschriften
- 5 okt 2019 @ 23:29
- Jeroen Mirck
Het kan snel gaan: nadat MyBusinessMedia donderdag faillissement moest aanvragen, heeft het management op vrijdag al overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart. De meeste medewerkers behouden hierdoor hun baan.
Zoals dat vaker gaat bij surseance van betaling, lekte het nieuws eerder uit dan de directie vermoedelijk had gewild. Die had immers het liefst direct ook de doorstart gecommuniceerd. Vrijdag kwam dat rond en ging er prompt een persbericht rond.
De doorstart wordt ondersteund door een aantal aandeelhouders van Berk Partners III, die nu rechtstreeks in 'MBM' investeren. Berk Partners III heeft hiermee zelf zijn 'laatste participatie afgestoten', aldus het persbericht.
Vaktitels verkocht
MyBusinessMedia bestaat ruim twaalf jaar en komt voort uit overnames van onder meer Kluwer. Het laatste jaar heeft de uitgeverij meerdere vaktitels weer verkocht en besloten om zich vooral toe te leggen op de maakindustrie. Met merken als Vraag & Aanbod, EngineersOnline, Constructeur, Aandrijven & Besturen en de titel Metaal & Techniek, die in opdracht van de Metaalunie wordt gemaakt, heeft MBM naar eigen zeggen 'een sterke basis om komende jaren door te bouwen'.
Over het faillissment en de daarop volgende doorstart: 'Afgelopen jaren is de schuld van MBM fors gereduceerd, maar onvoldoende om op dezelfde voet door te gaan. Met deze doorstart ontstaat een onderneming met een gezonde financiële structuur.'
Het team onder leiding van Joachim Driessen 'heeft zin in deze nieuwe start' en zal de komende tijd actief op zoek gaan naar partners om verder te kunnen groeien.
Foto: Nicman (Pixabay/Creative Commons)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing