Saar magazine scoort met tassenactie
- Media
- 11 okt 2019 @ 10:42
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MediastrategieMarketing
- 11 okt 2019 @ 10:42
- Redactie MarketingTribune
Sinds Saarmagzine.nl ('50+ maar nog lang niet dood') in september 2016 live ging, gaat de telefoon bij de redactie bijna dagelijks. Het waren en zijn lezers van het online magazine die willen weten waar het fysieke magazine te koop is. Deze wens is intussen vervuld, een tassenactie zorgde daarnaast voor een enorme golf aan aanmeldingen.
'Een half jaar lang hebben we als redactie geantwoord dat het papieren magazine niet bestaat, totdat we besloten: als er zoveel vraag naar is, dan moeten de lezers maar eerst eens gaan betalen', memoreert uitgever en hoofdredacteur Barbara van Erp, 'Dus hebben we een collega gevraagd covermodel te zijn, haar in de keuken gefotografeerd en een cover gemaakt met de onderwerpen die we in het blad wilden gaan zetten. We hebben de cover op Saarmagzine.nl geplaatst, een Facebook campagne aangezet en zijn we met vakantie gegaan. Tot onze grote verbazing zagen we in september 2017 dat bijna 9.000 vrouwen geld hadden overgemaakt. Dat was ons startkapitaal. Toen zijn we als een bezetene met magazine gaan maken.'
Significante stijging
'Je bent gek', had eindredacteur Els Rozenbroek nog tegen haar uitgever Van Erp gezegd. Op 14 november 2017 verscheen het blad toch gewoon, met een betaalde oplage van 20.000 stuks. 'Het eerste nummer was zo’n groot succes dat we besloten er in 2018 nog eens te drie maken. Inmiddels is de losse verkoop met ieder verschenen nummer verdubbeld naar bijna 10.000 (bron: Scancijfers zomernummer 2019, red,). Een significante stijging. Sinds 2019 heeft de redactie van Saar besloten om er een blijvende titel van te maken. 2018 was een jaarplan met aflopende abonnementen, dus moesten we 1 januari weer helemaal bij nul beginnen met abonnees. Daar zetten we dus nu fors op in met een Facebook - Instagram campagne, gekoppeld aan de content die in de aankomende nummers te lezen is. We targeten heel sterk op de vrouwen in de leeftijd van 50 tot en met 60 jaar, maar spelen ook met de bezoekers van Saar online en lookalike audiences en zo gaan we steeds nauwkeuriger te werk', legt Van Erp uit.
Tassenactie
In negen maanden tijd heeft Saar zo 10.000 abonnees binnen gehaald met minimale acqiusitiekosten. 'Dit dus dankzij goede content en het leuke tasje wat we als premium hebben gemaakt: alleen daarop zijn inmiddels 750 abonnees gekomen', aldus Van Erp. Opschrift: 'Ik heb er 50 jaar over gedaan om er zo goed uit te zien.' Het nieuwste nummer ligt sinds 25 september 2019 in de winkel. Een abonnement is ook via deze link te versieren.
(PvWK)
Saar is onderdeel van Snippet Media. Hieronder resorteren:
* Snippet Concepts is ons full service online advertising agency
* Me-to-we | Voor ouders met een leven
* Mynd | Voor je dagelijkse dosis psyche
* Saar' | 50+, maar nog lang niet dood
* Tis Hier Geen Hotel | Voor ouders met een puber
- live
- Bloemgracht
- glossy
- Snippet
- Snippet Concepts
- Saarmagzine.nl
- Saar
- lang niet dood
- Barbara van Erp
- 2016
- puber
- tas
- online magazine
- september
- blad
- psyche
- abo
- vrouw
- 50+
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing