TMG heet voortaan Mediahuis
- Media
- 16 okt 2019 @ 22:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DagbladenUitgeversMerkenMedia
- 16 okt 2019 @ 22:07
- Jeroen Mirck
Telegraaf Media Groep (TMG) verandert zijn bedrijfsnaam per 4 november in Mediahuis Nederland. De nieuwe naam moet onafhankelijke journalistiek en gezamenlijke groeiambities uitstralen.
TMG werd in 2017 overgenomen door de van oorsprong Belgische Mediahuis Groep. 'Sindsdien is er een expliciete focus op goede, onafhankelijke journalistiek, uitgedragen door sterke merken zoals De Telegraaf en Noordhollands Dagblad', aldus het concern. Synergievoordelen met Mediahuis worden daarnaast nagestreefd. 'Dit heeft geleid tot een toekomstbestendige organisatie', meldt de uitgever. 'De naamsaanpassing markeert deze positie en de verbondenheid met de Mediahuis Groep.'
Mediahuis is volgens Mediahuis uitgegroeid tot een begrip in het Nederlandse medialandschap. 'De naamswijziging is voor TMG dan ook een voor de hand liggende keuze.'
'Onomkeerbare transitie'
Rien van Beemen, CEO van (nu nog) Telegraaf Media Groep: 'TMG is sinds twee jaar, na de overname door Mediahuis Groep en door de inzet van alle medewerkers, veranderd in een klantgerichte, duurzame organisatie waar de journalistiek centraal staat. Vanuit die basis bouwen we aan verdere groei. Met deze onomkeerbare transitie is het nu tijd om afscheid te nemen van de naam TMG en de nieuwe naam Mediahuis Nederland te omarmen. Een naam die het gedeelde geloof in onafhankelijke journalistiek en de gezamenlijke groeiambities onderstreept.'
Binnen de Nederlandse markt is Mediahuis Groep tevens eigenaar van NRC Media en het regionale Mediahuis Limburg. Beiden blijven onder hun huidige bedrijfsnaam opereren.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing