Viceland gaat gewoon Vice TV heten
- Media
- 31 okt 2019 @ 00:43
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentBrandingTelevisie
- 31 okt 2019 @ 00:43
- Jeroen Mirck
Het was altijd al een beetje gek dat het tv-kanaal van Vice niet gewoon Vice heette. Maar dat gaat nu dus veranderen: vanaf november heet Viceland voortaan Vice TV.
De naamsverandering gaat per 1 november in voor de Nederlandse en Vlaamse Viceland-kanalen en zal vanaf 15 januari ook in Wallonië worden doorgevoerd.
Dit besluit hangt samen met de naamsverandering die al in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Nieuw-Zeeland is toegepast. Bovendien wil de zender zichzelf hiermee ruimte verschaffen om de PR-, marketing-, digitale- en tv-activiteiten samen te brengen onder het moedermerk. Naast cross-promotionele voordelen sluit de naam Vice TV ook beter aan bij kijkers die op zoek zijn naar Vice-content.
Strategische beslissing
Stefan Tieleman, general manager Vice TV & Vice Studios Benelux: 'De naamsverandering is een strategische beslissing die de ontwikkeling en volwassenheid van onze kanalen weerspiegelt. Het geeft ons de mogelijkheid om beter samen te werken met collega’s in de Benelux waar Vice.com actief is. Door het samenbrengen van Vice-middelen, content en talent kunnen we op een efficiëntere manier opereren.'
Vice TV blijft zijn kijkers naar eigen zeggen 'een breed scala aan verrassende, intrigerende, nieuwswaardige en prijswinnende content' bieden. Het kanaal blijft beschikbaar op de bestaande platformen: KPN-kanaal 37, Ziggo-kanaal 26, T-Mobile-kanaal 26 en Caiway-kanaal 22.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing