Margriet Winterfair mede in teken van eenzaamheid
- Media
- 13 nov 2019 @ 10:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 13 nov 2019 @ 10:55
- Sjaak Hoogkamer
Op de jaarlijkse Margriet Winterfair, die vanaf 22 november in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch wordt gehouden, is er speciale aandacht voor eenzaamheid. De aftrap van de Winterfair wordt gedaan door Margriet-hoofdredacteur Leontine van den Bos, Irene Moors en wethouder van Eenzaamheid, Huib van Olden.
Het belooft volgens de organisatie een mooi winterfeest te worden met tal van hoogtepunten. Er zijn optredens van topartiesten als Trijntje Oosterhuis, Jeroen van der Boom, de 3JS en Thomas Acda, en er worden exclusieve theatercolleges gegeven. Intieme huiskamerconcerten en signeersessies van vele auteurs, onder wie Esther Verhoef, Merel Westrik en Ronald Giphart, worden afgewisseld met modeshows en workshops. Bij meer dan driehonderd kraampjes en winkeltjes kan worden geshopt. En dit alles in een sfeervolle kerstomgeving met duizenden lichtjes, overal gezellige zitjes en natuurlijk heel veel kerstbomen. De feestdagen beginnen op Margriet Winterfair!
Ontmoetingsbanken
Niet voor iedereen staan de feestdagen voor onbezorgd genieten. Margriet vindt het belangrijk om aandacht te geven aan mensen die zich eenzaam voelen. Dit jaar heeft Margriet zich daarom aangesloten bij de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en wordt net als vorig jaar op de Winterfair aandacht aan dit thema besteed. Hoofdredacteur Leontine van den Bos: ‘Feest is alleen feest als dat voor iedereen is. We willen graag bijdragen aan een mogelijkheid voor mensen om met elkaar in contact te komen. Daarom gaan we ontmoetingsbanken mozaïeken op Margriet Winterfair.’
Op de Margriet Winterfair zijn er topartiesten, workshops, theatercolleges, maar er is ook aandacht voor eenzaamheid in Nederland
De vrolijk gekleurde praatbanken zullen samen met Stichting Social Sofa ter plekke worden gebouwd. Bezoekers van Margriet Winterfair kunnen allemaal hun (mozaïek)steentje bijdragen aan een bank. Wethouder Huib van Olden: ‘Er zijn te veel mensen die zich eenzaam voelen. Wij moeten het ons allemaal aantrekken als de buurman of een familielid zich eenzaam voelt en niet meedoet. Een klein gebaar doet wonderen. Deze bankjes nodigen uit tot een ontmoeting. En daarom financieren wij graag een bank.’ Ook Mainstage, de nieuwe entertainment-venue van de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch, heeft een bank gefinancierd. Deze ontmoetingsbanken, die uitnodigen tot een praatje, komen verspreid door heel Nederland te staan.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing