Ongehoord Nederland wil rechtser geluid bij publieke omroep
- Media
- 26 nov 2019 @ 11:37
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PolitiekJournalistiekTelevisie
- 26 nov 2019 @ 11:37
- Jeroen Mirck
De aspirant-omroep Ongehoord Nederland heeft maandag op de eerste dag van de ledenwerving naar eigen zeggen 18.000 van de benodigde 50.000 leden binnengehaald. De omroep krijgt actieve steun van de rechtse partijen PVV en FvD.
Arnold Karskens, een van de initiatiefnemers, maakte deze cijfers maandag bekend in tv-programma Beau. Hij trekt de kar samen met Ybeltje Berckmoes (met ruzie uit de Kamerfractie van de VVD gestapt), acteur en schrijver Haye van der Heyden en journalist Joost Niemöller.
Ongehoord Nederland wil een nieuwe omroep zijn 'voor alle Nederlanders die niet gehoord worden'. De beoogde toon is evident rechts, al weerspreekt Karskens dat door de eigen toon vooral eerlijk en niet politiek-correct te noemen.
De nieuwkomer heeft nog zes weken de tijd om voldoende leden te werven voor een aspirant-status. Die geeft recht op drie uur televisie en enkele uren radio per week op de publieke netten.
Complotdenkers
Met de aankondiging klinkt er ook direct veel kritiek. Enkele boegbeelden bevinden zich op internet in kringen van altright (extreem-rechts) en complotdenkers. Met name Joost Niemöller (zie foto) wordt regelmatig beticht van racistische en xenofobe uitspraken.
De toonaangevende televisie-recensent Angela de Jong is ook kritisch. ‘Het blijft koffiedik kijken, maar als ze daar binnen zes weken in slagen dan is dat ongehoord', zegt ze op NOS.nl. 'Ze doen die term in hun naam dan eer aan, maar wat dan? Het moet geen vrijplaats voor complotdenkers en andere gekkies worden, zoals de talkshow van Jensen was, want dan voorspel ik ze een kort leven.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- NPO
- Arnold Karskens
- Ongehoord Nederland
- publieke omroep
- omroep
- Joost Niemöller
- rechts
- FvD
- ledenwerving
- complotdenkers
- PVV
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing