Radio 10 zet opmars voort

Radio 10 zet opmars voort
  • Media
  • 18 feb 2020 @ 10:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Radio

NPO Radio 2 blijft de absolute koploper in de ranking van radiostations, maar Radio 10 zet de opmars gestaag voort. De zender heeft inmiddels een marktaandeel van 11,3% in de doelgroep 10+.

Dit is een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar in dezelfde meetperiode. Hiermee verstevigt Radio 10 haar nummer twee positie en is zij het grootste commerciële radiostation van Nederland. Ook in de kerndoelgroep 30-59 jaar maakt de zender een goede start met een marktaandeel van 13,8%. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers over de meetperiode december 2019-januari 2020 van NLO/GfK.

Op enige afstand van Radio 10 volgen Sky Radio (9,7%), Radio538 (9,6%) en Q Music (8,5%).

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode december 2019-januari 2020 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.912 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 43 minuten per dag. De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 10 minuten. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken