Veldhuis en Mackenbach starten adviesbureau Resident
- Media
- 13 okt 2020 @ 08:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Nieuwkomers
- 13 okt 2020 @ 08:42
- Sjaak Hoogkamer
Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach gaan met Resident adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online- als offline media.
Ze hebben voor dit doel het Media Canvas ontwikkeld, een methode waarbij samen met de klant wordt bepaald welke elementen in huis kunnen worden gehaald. Het Media Canvas laat zien wat de consequenties zijn van inhousing en wat het oplevert. Resident helpt met het inrichten van de mediaorganisatie, geeft trainingen en er wordt ondersteuning geboden bij mediaplanning en het uitvoeren van campagnes.
Resident speelt naar eigen zeggen hiermee in op een toenemende wens voor inhousing bij adverteerders.
Het bedrijf speelt naar eigen zeggen hiermee in op een toenemende wens voor inhousing bij adverteerders. Door te helpen met het in huis halen van media zorgt Resident direct voor meer transparantie, controle over (first party) data en grip op het mediaproces, dat steeds dichter tegen de business van de adverteerder aanzit.
Diverse trends in de markt maken het voor adverteerders steeds meer urgent zelf aan de mediaknoppen te zitten.
Patrick Veldhuis (l. op foto boven): ‘Diverse trends in de markt maken het voor adverteerders steeds meer urgent zelf aan de mediaknoppen te zitten. Ondanks de toegenomen complexiteit in het media ecosysteem, is de toegankelijkheid van media laagdrempeliger geworden. Wij helpen adverteerders de juiste keuzes te maken bij het op de rit zetten van hun mediaproces. Ons uiteindelijke doel is dat media net zo vanzelfsprekend inhouse wordt als strategie en marketing’.
Impact
Mackenbach (r. op foto boven): ‘De inzet van media heeft direct impact op je bedrijfsresultaten. Ons doel is om bedrijven minder afhankelijk te maken van externe partijen in het mediaproces. Hiermee krijgen bedrijven meer grip op hun marketingcommunicatie en zijn ze beter in staat om te sturen op ROI’.
Veldhuis was oprichter van Stroom en is partner bij Springbron, DC. Mackenbach is oud strategy director bij Stroom.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing