DeLokalePlanner.nl voor lokaal adverteren

DeLokalePlanner.nl voor lokaal adverteren
  • Media
  • 11 nov 2020 @ 15:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Mediabureau

De bedrijven New Sales Company en ToLocal.nl hebben een nieuw adverteerdersplatform gelanceerd. Bij DeLokalePlanner.nl kunnen mediabureaus en adverteerders print- en online-advertenties zoeken, boeken en aanleveren in ruim 600 huis-aan-huiskranten en 1.200 lokale websites.

Advertenties kunnen op titel worden geselecteerd en/of getarget op bereik, plaats, postcode of gemeente.

Adverteerders en bureaus hebben volgens initiatiefnemer Frank-Paul ter Berg (op de foto boven uiterst rechts) de sterke behoefte om klanten of vestigingen zowel online als via print goed te ondersteunen bij lokale advertentiemogelijkheden. ‘Het ontbrak in de markt aan inzicht in het ‘lokale medialandschap’ en de mogelijkheid om binnen een platform advertenties te plannen en direct te boeken. Met DeLokalePlanner.nl kan dat nu voor mediabureaus maar ook voor bedrijven zelf. Op verzoek helpen we gebruikers zelfs bij het opstellen van een advertentiecampagne.’

Het ontbrak in de markt aan inzicht in het ‘lokale medialandschap’ en de mogelijkheid om binnen een platform advertenties te plannen en direct te boeken

Een mediahuis als DPG zal dit niet met jullie eens zijn. Zij zijn juist heel sterk regionaal georiënteerd. Hoe zien jullie dat?

Ter Berg: ‘DeLokelePlanner.nl biedt het complete overzicht van uitgevers aan in Nederland (220 in totaal), Dit is inclusief een netwerk van 1200 lokale websites. DPG heeft met 37 samenwerkende partijen een groot netwerk, maar heeft geen volledige landelijke dekking op het gebied van huis-aan-huis-kranten. Zij missen bijvoorbeeld regio Limburg. Ze hebben zelf 61 eigen titels. Wij bieden een volledig en onafhankelijk lokaal en regionaal aanbod in print en online. Dit is inclusief de titels van DPG. Wij zijn geen uitgever, bieden een compleet overzicht en kunnen adverteerders een onafhankelijk advies geven.’

Lokale media

Volgens Ter Berg is de website een onafhankelijke one-stop-advertentie-shop. Het bevat naast een database met titels ook een boekingsmodule, een planner en een advertentieportaal. Ter Berg: ‘De inzet van lokale media is voor veel merken en bedrijven belangrijk om (specifieke) doelgroepen lokaal en regionaal te bereiken. Tot voor kort was het plannen en boeken van lokale advertentiecampagnes voor bijvoorbeeld mediabureaus en bedrijven met verschillende vestigingen een zeer arbeidsintensief proces. Het opvragen van verschillende offertes bij uiteenlopende uitgevers is vanaf nu niet meer nodig.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken