Wayne Parker Kent ontwikkelt herpositionering Independent News and Media
- Media
- 17 mei 2021 @ 17:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Uitgeefstrategie
- 17 mei 2021 @ 17:11
- Lucas Boon
De Ierse uitgever Independent News and Media (INM), sinds 2019 onderdeel van Mediahuis, lanceert zijn nieuwe positionering, ontwikkeld door Wayne Parker Kent (tevens onderdeel van Mediahuis).
In de rebranding staat de tagline 'Moving Ideas Forward' centraal. Independent News and Media, met mediamerken als The Herald, Sunday World en Sunday Independent, werd twee jaar geleden door Mediahuis overgenomen, en nu is 'het perfecte moment' voor een nieuwe positionering richting de advertentiemarkt, aldus beide partijen. De uitgeverij wil laten zien dat het een rijke historie combineert met een moderne, frisse aanpak. De begeleidende campagne wordt in eerste instantie geïntroduceerd op de Ierse B2B-markt.
Nieuwe merkbelofte
Marc Vangeel, CEO van Mediahuis in Ierland, zegt: 'INM onderging binnen ons bedrijf de afgelopen jaren een aanzienlijke digitale transformatie. We onderscheiden ons nu met een groot aanbod aan innovatieve advertentieoplossingen, maar ook met een portfolio vol household medianamen. De Irish Independent bestaat al 100 jaar en de Belfast Telegraph 150 jaar. De nieuwe rebranding is een goed moment om onze B2B-positionering nieuw leven in te blazen. Zowel onze moderne aanpak als rijke historie willen we koesteren en uitdragen. Wayne Parker Kent heeft dit perfect vertaald naar een nieuwe merkbelofte en visueel aantrekkelijke campagne.'
Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent, vult aan: 'Deze opdracht in Ierland was de perfecte klus om te laten zien wat wij -naast Nederlands werk- in huis hebben. De briefing is perfect vertaald naar een sterke merkbelofte waar we trots op mogen zijn.'
Bekijk de campagnevideo hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing