Koninklijke Bibliotheek nieuwe klant Zigt
- Media
- 9 jun 2021 @ 09:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Mediastrategie
- 9 jun 2021 @ 09:36
- Sjaak Hoogkamer
Zigt verwelkomt de Koninklijke Bibliotheek als nieuwe klant. Het mediabureau heeft een jaarstrategie ontwikkeld voor deze landelijke organisatie en gaan het media-advies en inkoop verzorgen.
Nu de Bibliotheken weer open mogen gaat volgens Zigt op 9 juni allereerst de merkcampagne van start en vervolgens worden er meerdere kortere campagnes ingezet.
Deze zorgen er onder meer voor dat het bestaan van de Informatiepunten Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek meer landelijke bekendheid zullen krijgen.
In deze eerste campagne van de Koninklijke Bibliotheek, staan de zogenaamde IDO-punten (Informatie Digitale Overheid) centraal. Bij deze informatiepunten kunnen mensen terecht met vragen over de overheid, zoals over toeslagen, AOW, uitkering, belastingen, rijbewijs en zorg. De medewerkers van het informatiepunt helpen zoeken naar de juiste informatie. Binnenkort wordt het 200ste IDO geopend in Oegstgeest.
Maatschappelijk thema
Stephanie Verhagen, adviseur Basisvaardigheden en Digitale Inclusie van De Koninklijke Bibliotheek: ‘Nu het moment daar is dat alle bibliotheken weer open mogen, en we ons 200ste Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) openen, is dit voor ons hét moment om met onze nieuwe campagne te starten. Zigt heeft voor dit maatschappelijk thema, een passende mediastrategie opgezet. Zo kunnen we mensen bereiken die niet goed digitaal onderlegd zijn over de mogelijkheid om in de bibliotheek goed geholpen te worden’.
Kwetsbare mensen
Zigt over de Koninklijke Bibliotheek: ‘We hebben een geïntegreerde media-aanpak gerealiseerd, gericht op de doelgroepen Ouderen, Nieuwe Nederlanders en Laag geletterden, waarbij tv en online video de basis vormt en ondersteunt worden door SEA. De campagne zal groots van start gaan, waarna gedurende het jaar het onderwerp meermaals met media-inzet onder de aandacht gebracht zal worden. We hopen hiermee dat straks meer kwetsbare mensen de weg naar een IDO-punt weten te vinden’.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing