Xavier van Leeuwe director digital marketplaces Mediahuis

Xavier van Leeuwe director digital marketplaces Mediahuis
  • Media
  • 11 jun 2021 @ 08:45
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Xavier van Leeuwe, nu nog director consumers bij Mediahuis Nederland, wordt per 1 september de nieuwe director digital marketplaces van het mediabedrijf. Hij volgt Paul Verwilt op.

Van Leeuwe is sinds 2010 werkzaam bij Mediahuis, oorspronkelijk als director marketing & data bij NRC Media en sinds 2017 als director consumers bij Mediahuis. Als director digital marketplaces zal hij rapporteren aan Paul Verwilt, chief commercial officer binnen het mediabedrijf. Verwilt op zijn beurt gaat zich 'nog sterker toeleggen' op de verdere uitbouw van nieuwe businessmodellen van Mediahuis.

Marktpotentieel

Verwilt zegt: 'Digital marketplaces leveren een aanzienlijke en groeiende bijdrage aan het bedrijfsresultaat van ons bedrijf en het marktpotentieel is groot. Een kans die we met de benoeming van Xavier maximaal willen benutten. Zowel bij NRC Media als Mediahuis pionierde hij nieuwe strategieën die hebben geleid tot een duurzame stijging van het aantal betalende abonnees. Zijn expertise op het gebied van data en klantgerichtheid zijn van grote meerwaarde voor onze digital marketplaces.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken