YFood kiest voor Zigt
- Media
- 4 jun 2021 @ 15:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Outdoor
- 4 jun 2021 @ 15:18
- Sjaak Hoogkamer
Het Duitse Food Techbedrijf YFood Labs GmbH werkt samen met media- en performancebureau Zigt, dat de zichtbaarheid en bekendheid van YFood gaat vergroten dankzij een campagne in de grote steden van Nederland.
YFood-producten is bekend van kant-en-klare (drink) maaltijden in de vorm van dranken, repen en poeders voor een gezond en snel leven.
Kort na het betreden van de Nederlandse markt in de zomer van 2020 met een performance marketingaanpak kon YFood zijn eerste vermelding bij de Jumbo-supermarkten sluiten. De afgelopen maand is een landelijke campagne voor (Digital) Out of Home en social media gestart. Deze campagne is ontwikkeld dankzij de samenwerking tussen YFood en Zigt om de bekendheid van het merk en de nieuwe vermelding bij Jumbo-supermarkten te vergroten.
YFood Mede-oprichter Noel Bollmann:'In tegenstelling tot conventioneel fastfood heeft YFood een 'complete nutrition'-benadering, wat betekent dat alle producten alle essentiële micro- en macronutriënten bevatten die het lichaam nodig heeft, gluten- en lactosevrij zijn. Bovendien zijn ze vrij van toegevoegde suikers - zonder concessies te doen aan de smaak. We streven ernaar om van YFood een “love brand” te maken.'
Sjoerd Wijtzes: 'De categorie ‘drinkbare maaltijdvervangers’ zijn nog niet eerder op zo een manier geïntroduceerd in Nederland als je kijkt naar het voedingssegment waar YFood zich mee bezighoudt. Met YFood hebben wij gekeken naar de markt om de ‘hectische’ doelgroep kennis te laten maken met de producten van YFood. Bovendien hebben we een benodigde doorvertaling gemaakt van het concept naar de Nederlandse markt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing