Luistercijfers: NPO Radio 2 nog steeds best beluisterde station
- Media
- 20 jul 2021 @ 10:53
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jul 2021 @ 10:53
- Michiel van Zaane
NPO Radio 2 blijft in de periode mei-juni van dit jaar het best beluisterde radiostation in Nederland. De zender levert wel 0,3 procent in. Qmusic groeit een beetje, net als het vernieuwde Veronica.
De luistercijfers worden bijgehouden door de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Het marktaandeel van NPO Radio 2 daalt van 12,4% naar 12,1%. Qmusic, dat op nummer 2 staat, wint 0,6%: van 11,1% naar 11,7%. Het vernieuwde Veronica van Rob Stenders klimt voorzichtig omhoog, van 3,4 naar 3,6%. Daarmee blijft de zender op de 10e plaats staan.
Dalers
Radio 538 levert in en zakt naar 9,4%. NPO Radio 4 en 5, Sky Radio en Sublime leveren ook in. De gemiddelde luistertijd zakt een klein beetje, van 2 uur en 37 minuten naar 2 uur en 32 minuten per dag. De luistertijd per luisteraar daalde ook met 5 minuten, van 4 uur en 14 minuten naar 4 uur en 9 minuten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing