Viaplay koopt ook Premier League rechten
- 7 jul 2021 @ 10:37
- Ryan Baij
Viaplay heeft zich verzekerd van de Premier League rechten. De hoogste Engelse voetbalcompetitie is vanaf 2022 in Nederland te zien via het Scandinavische streamingplatform.
Viaplay, onderdeel van de Nordic Entertaiment Group, nam eerder al de rechten van de Nederlandse rechten over van darten (nu RTL), de Bundesliga (nu ESPN) en de Formule 1 (nu Ziggo). Dat laatste veroorzaakte veel ophef en boze twitteraars en klanten. Pikant is dat de Premier League momenteel ook door Ziggo wordt uitgezonden, waarmee de zender opnieuw een sport verliest aan het streamingsplatform.
Het streamingsplatform wordt volgend jaar in het eerste kwartaal in Nederland gelanceerd. Topman Anders Jensen sprak eerder al de ambitie uit de grootste sportaanbieder in Nederland te worden. De doelstelling is om in 2025 meer dan vier miljoen abonnees te hebben. Liefhebbers van Nederlands voetbal kunnen in ieder geval nog tot 2025 terecht bij ESPN voor Eredivisie-voetbal.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing