WFA-reactie op oproep van EP-leden om gerichte reclame te verbieden
- Media
- 20 okt 2021 @ 14:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMediastrategieSocial mediaPolitiek
- 20 okt 2021 @ 14:15
- Peter van Woensel Kooy
'De World Federation of Advertisers bevestigt dat de CEO's van een groot aantal grote adverteerders gisteren een brief hebben ontvangen van een groep Europarlementariërs waarin wordt opgeroepen om te stoppen met gericht adverteren op basis van persoonlijke gegevens.' Hier een open brief namens de grootste -ook Nederlandse- adverteerders, verenigd binnen de WFA.
De reactie van de WFA op 's lands adverteerdersvakblad MarketingTribune, volgt na dit bericht van woensdagmorgen 20/10/'21: Europees parlement trekt ten strijde tegen techreuzen
OPEN BRIEF
'WFA en haar leden erkennen de zorgen die naar voren zijn gebracht en waarover veel onder onze leden is gediscussieerd. Als merken hebben we altijd volledig achter de noodzaak gestaan om consumenten zinvolle transparantie, keuze en controle te bieden over de manier waarop hun gegevens worden gebruikt.
We erkennen ook dat de zelfregulerende aanpak enkel tekortschiet als het gaat om het aanpakken van een slechts aantal tekortkomingen op de digitale advertentiemarkt. Deze tekortkomingen frustreren ons vermogen om betere marketeers te zijn, kunnen de reputatie van bedrijven aantasten en, belangrijker nog, schade toebrengen aan de samenleving.
Om deze uitdagingen aan te gaan, is een gecombineerde aanpak nodig, met inbegrip van zelfreguleringsinspanningen, zoals de door merkleiders geïnitieerde Global Alliance for Responsible Media (GARM) - die heeft gezorgd voor reduceren van schadelijke inhoud via social media en op internet - door middel van robuuste en evenredige wettelijke regels.
WFA verwelkomt daarom de inspanningen van Brusselse beleidsmakers om het digitale advertentie-ecosysteem te verbeteren via de "Digital Services Act" en "Digital Markets Act" en we blijven ons volledig inzetten om alle leden van het Europees Parlement constructief te betrekken bij het bouwen van een digitaal ecosysteem dat voor iedereen werkt.
Een uitgebreider artikel over waarom het tijd is om de digitale advertentiemarkt te reguleren, kunt u vinden door hier te klikken, naar het stuk in het Amerikaans vakmedium Ad Age.'
Was getekend,
World Federation of Advertisers
Stephan Loerke (ceo)
beeld: Skitterphoto / Pexels
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- techreuzen
- Big Tech
- World Federation of Advertisers
- digitaal ecosysteem
- Heineken
- EU
- WFA
- Stephan Loerke
- BvA
- Digital Markets Act
- boycot
- Digital Services Act
- oproep
- Unilever
- Ad Age
- maatregelen
- targeting
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing