Glazen Huis is terug voor WNF
- Media
- 4 nov 2021 @ 08:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 nov 2021 @ 08:34
- Sjaak Hoogkamer
NPO 3FM Serious Request brengt het Glazen Huis terug. NPO 3FM-dj's Sander Hoogendoorn, Frank van der Lende, Jorien Renkema en Rob Janssen trekken er in de week voor kerst in en maken vanuit De Nieuwe Stad in Amersfoort 24 uur per dag radio en online content.
Doel is met heel Nederland zoveel mogelijk geld ophalen voor het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) om de regenwouden in Zuid-Amerika te beschermen en te herstellen en zo klimaatverandering tegen te gaan.
3FM Serious Request gaat deels terug naar de basis van de actie en komt van 18 t/m 24 december weer vanaf één centrale plek waar het publiek de dj's van dichtbij in actie kan zien, mochten de coronamaatregelen dit toelaten. Tijdens deze editie staat klimaatverandering centraal en daarom staat het Glazen Huis dit jaar symbool voor een broeikas waarin de temperatuur letterlijk tot grote hoogte kan stijgen. Alleen het in Amersfoort aanwezige publiek kan deze temperatuur laten dalen door zich in te spannen in de kas die gekoppeld is aan het Glazen Huis. Ook worden rond het Glazen Huis tal van activiteiten georganiseerd waarmee geld opgehaald wordt voor het Wereld Natuur Fonds, wederom als de coronamaatregelen dit in december toelaten.
Luisteraars thuis kunnen hun steentje bijdragen aan het goede doel door als vanouds een plaat aan te vragen, een donatie te doen of zelf in actie te komen en hun actie aan te melden via 3fm.nl/kominactie.
Sander Hoogendoorn, 3FM-dj: ‘Ik vind het heel tof dat ik als laatste bewoner van het Glazen Huis in 2017 nu ook weer de eerste mag zijn die zich inzet voor het Wereld Natuur Fonds; een goed doel wat mij als natuur- en dierenliefhebber enorm aan het hart gaat. Samen met heel Nederland en alle DJ’s van 3FM gaan we er een hele vette week van maken.’
Jorien Renkema, 3FM-dj: ‘Eigenlijk is het sinds dat ik in 2009 radio ging maken altijd al mijn droom geweest om onderdeel te worden van het Glazen Huis. Nu is het zover en wat is dat een enorme eer! En dan ook nog eens voor het Wereld Natuur Fonds, een goed doel dat ik al van kleins af aan support. Het is hard nodig dat we met 3FM Serious Request in actie komen tegen klimaatverandering en ik zal zeker niet schromen om mijn ervaring als Ranger van vroeger in te zetten in de week voor kerst.’
3FM-dj's Sander Hoogendoorn, Jorien Renkema, Rob Janssen en Frank van der Lende. Foto: NPO 3FM/Ben Houdijk
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing