Iets minder luistertijd radio
- Media
- 19 apr 2022 @ 08:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 apr 2022 @ 08:14
- Michiel van Zaane
In de periode februari-maart 2022 is iets minder naar de radio geluisterd. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 31 minuten per dag, in de vorige periode was dat nog 2 uur en 34 minuten.
Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek. Ook de gemiddelde luistertijd van de luisteraars is licht gedaald: 4 uur en 6 minuten (vorige periode: 4 uur en 12 minuten). In de top 3 van best beluisterde stations zijn geen verschuivingen te zien, maar Qmusic kruipt wel dichter naar NPO Radio 2. Het aandeel van NPO Radio 2 zakt van 13,5 naar 12,3%, Qmusic sluipt van 11,7 naar 12,0%. Radio 10 blijft stabiel op 10,1%.
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.325 respondenten van 10 jaar en ouder. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Gfk in opdracht van Stichting NLO.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing