Econoom Kees de Kort verlaat BNR na ruim 20 jaar

Econoom Kees de Kort verlaat BNR na ruim 20 jaar
  • Media
  • 13 mei 2022 @ 09:43
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Vrijdag 13 mei 2022 is Kees de Kort voor het laatst te horen als economiecommentator op BNR Nieuwsradio. Na ruim 20 jaar kiest hij voor een nieuw dagritme en neemt BNR afscheid van de beurs- en economie-analist.

De econoom was sinds de jaren negentig dagelijks te horen op zender en door zijn typerende uitspraken ontwikkelde hij zijn eigen jargon. Het zogenaamde ‘DeKortiaans’ was kenmerkend en werd door velen geliefd. Gevleugelde uitspraken zijn bijvoorbeeld: ‘Dan gaat bij mij de bullshitmeter zwaar in het rood’ of ‘Een dag geen schandaal, is een dag niet geleefd.’

Hoofdredacteur Mireille van Ark: ‘Kees is voor ons ongelooflijk lang een dagelijks baken geweest, een analist om ons met beide benen op de grond te houden. We gaan hem en zijn scherpe analyses enorm missen.’ Thomas van Zijl, presentator van BNR Zakendoen, kijkt met plezier terug op de gesprekken die hij dagelijks met Kees de Kort had. ‘Door mijn gesprekken met Kees zette ik vier jaar lang net op tijd mijn roze bril af en werd ik overspoeld door een gezonde dosis realisme. Daar ben ik hem zeer dankbaar voor. Ik zal onze gedachtewisselingen missen.’

Op verzoek van De Kort vertrekt hij met stille trom. Kees de Kort: ‘Ik ben inmiddels 66 jaar en ben toe aan een ander dagritme en neem daarom afscheid van de dagelijkse deadlines.’

De komende tijd vult een aantal bekende economen de rubriek in.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken