BNR-hoofdredacteur Van Ark naar RTL Nieuws

BNR-hoofdredacteur Van Ark naar RTL Nieuws
  • Media
  • 3 jun 2022 @ 13:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Hoofdredacteur Mireille van Ark verlaat BNR per 1 september. Ze stapt over naar RTL Nieuws om daar als adjunct-hoofdredacteur aan de slag te gaan. Wie haar gaat opvolgen bij BNR is nog niet bekend.

Van Ark is ruim acht jaar aan BNR verbonden geweest. Twee en een half jaar geleden is ze Sjors Fröhlich opgevolgd als hoofdredacteur. Algemeen directeur Eugenie van Wiechen van FD Mediagroep: ‘Mireille heeft heel goed werk gedaan voor BNR in een periode die van tijd tot tijd lastig was. Tijdens corona en het werken op afstand heeft ze een reorganisatie geleid en de programmering gewijzigd. Tegelijkertijd heeft ze ook hard gebouwd aan onze digitale activiteiten. Zo is BNR in NLO onderzoek onlangs uitgegroeid tot de grootste commerciële podcastuitgever. Ook op de FM gaat het goed met de zender. Kortom, Mireille heeft geweldig werk gedaan en we zullen haar erg missen.’

Van Ark: ‘Ik heb een hele fijne en bijzondere tijd gehad bij een van de mooiste mediabedrijven van Nederland. Na een drukke coronaperiode, waarin ik samen met de redactie heb gewerkt aan de digitale toekomst van BNR, ben ik toe aan een nieuwe start. Bij RTL ga ik aan de slag met de verdere strategieontwikkeling van alle merken van RTL Nieuws.’

Van Ark is verheugd dat ze bij RTL Nieuws in haar nieuwe functie kan werken aan onder meer strategieontwikkeling, waar de zender naar op zoek was. In de combinatie van journalistiek en managementactiviteiten kunnen haar kwaliteiten goed tot hun recht komen.

Foto: Tom Cornelissen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken