Readly breidt aanbod fors uit
- Media
- 29 jun 2022 @ 11:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 jun 2022 @ 11:31
- Sjaak Hoogkamer
Readly, naar eigen zeggen de Europese marktleider in digitale tijdschriften en kranten, heeft internationaal zijn portfolio versterkt met de komst van honderden nieuwe titels op het platform.
Nieuw zijn onder meer 14 Nederlandse tijdschriften, 160 regionale dagbladen uit het Verenigd Koninkrijk en 23 Amerikaanse magazines. Inclusief de Franse portfolio bestaat het aanbod uit 7500 tijdschriften en kranten.
In Nederland kunnen abonnees nu onbeperkt lezen in de tijdschriften TopGear Nederland, JFK Magazine, Numéro Netherlands, VARAgids, Keto, Spot Op, TxP (Textiel Plus), En Route, Côte & Provence, Maison en France en Urban Living. Na een korte pauze door de wisseling van uitgever zijn ook Vogue en Vogue Living weer te lezen via de app.
‘We zijn blij ons portfolio verder te ontwikkelen en uit te breiden met nog meer gevarieerde en hoogwaardige content, zoals verlangd door onze gebruikers. Met een groot bereik via onze wereldwijde abonnees hebben uitgevers toegang tot onze groeiende datapool van meer dan 40 miljard datapunten die inzicht geven in het gedrag van lezers. We zijn verheugd dat nu meer Nederlandse uitgevers deze dataset met internationale inzichten kunnen ervaren,’ zegt Jan Sebastian Blender, Head of Content bij Readly.
Verenigd Koninkrijk
Toonaangevende regionale kranten als The Liverpool Echo, Manchester Evening News, Birmingham Mail, Newcastle Chronicle, Cambridge News, Western Morning News en The Bristol Post behoren sinds kort tot de krantenportefeuille op Readly. Ze sluiten aan bij populaire kranten als The Guardian, The Independent, Daily Mirror en Daily Express die al langer beschikbaar zijn in de app. Daarnaast trad het tijdschrift The Week onlangs toe tot het platform.
In een tijd waarin geverifieerde journalistiek en vertrouwd nieuws zo belangrijk zijn, zijn we blij om ook zo'n breed aanbod van (regionale) kranten op ons platform te verwelkomen
Blender: ‘De focus op het versterken van ons krantenportfolio blijft bestaan en uit gegevens blijkt dat toegang tot kranten op Readly de leesbetrokkenheid vergroot. We zien dat de leesactiviteit toeneemt, zowel de totale als de gemiddelde leestijd, en constateren in landen zoals het VK een aanzienlijke toename van abonnees die onze app dagelijks gebruiken. We zien ook ontwikkelingen van een positief overloopeffect op het lezen van tijdschriften, evenals een nieuwe groep gebruikers die alleen de dagbladen leest.’
Verenigde Staten
Afgelopen week hebben 23 Amerikaanse tijdschriften getekend bij Readly, waaronder People, All Recipes, Life, Do It Yourself en Better Homes & Gardens. Met deze titels aan boord, die 200 miljoen mensen bereiken, is Readly naar eigen zeggen ‘sterker uitgerust voor een opmars in Amerika.’ ‘Deze tijdschriften omvatten enkele van de meest bekende titels in de VS en we zijn er trots op ze nu op ons platform aan te kunnen bieden. Readly zal zijn aanwezigheid in de VS daarbij versterken met verhoogde marketinginspanningen om groeimogelijkheden te benutten,’ aldus Blender.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing