Van onze man in Cannes: Twitter opent zee aan shoppingmogelijkheden
- Media
- 22 jun 2022 @ 14:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 22 jun 2022 @ 14:34
- Sjaak Hoogkamer
Twitter wordt meer en meer een shoppingplatform. Op woensdag 22 juni maakte het social mediaplatform in Cannes bekend dat het gaat samenwerken met Shopify. Bovendien is er nu een heuse campaign planner die adverteerders in staat stelt om - voordat ze de campagne lanceren - geschatte resultaten te voorspellen.
Waar Twitter ooit is gestart als een gezellige babbelbox dreigt commercie nu de overhand te krijgen.
Voordat de details bekend werden van de nieuwe shopdiensten, maakte CCO van Twitter, Sarah Personette, ook nog duidelijk dat Twitter steeds veiliger wordt en dat misinformatie zoveel mogelijk wordt geblokkeerd of verwijderd. Diensten als community management, proactive prompts en Birdwatch moeten het mogelijk maken voor ‘people and brands to engage in a healthy way.’ In 2021 is veel dubieuze content op Twitter verwijderd, Personette spreekt van een groei van verwijderde content van maar liefst 32%.
Merken zijn steeds meer kind aan huis op Twitter, zo blijkt uit de cijfers. 7 van de 10 mensen zien regelmatig nieuws van merken op het platform.
Gebruikers van Twitters praten ook steeds vaker over shoppen via het platform: er zijn in 2021 56 miljard tweets geplaatst waarin een relatie lag met shopping. En erover praten blijkt volgens Twitter ook te leiden tot steeds meer aankopen: 76% zegt weleens iets te kopen omdat het op twitter voorbij komt.
Dan is het geen hogere wiskunde als je als platform besluit tot een nauwere partnership met Shopify, een Canadees multinationaal e-commercebedrijf met een eigen e-commerceplatform voor online winkels en kassasystemen voor de detailhandel.
Het nieuwe partnership geeft alle Shopify-handelaren in de VS een snelle en eenvoudige manier om Twitter te gebruiken en om hun klanten tot aankoop aan te zetten. Want dat is de overall boodschap: turn conversations into customers.
Als onderdeel van de samenwerking heeft Twitter een verkoopkanaal-app ontwikkeld die beschikbaar zal zijn voor alle Amerikaanse Shopify-handelaren in Shopify's App Store. Volgens Jay Sullivan, general manager consumer en revenu bij Twitter zal ‘het verkoopkanaal handelaren in staat stellen om in te stappen op de Twitter Shopping Manager waar ze toegang hebben tot shoppingfuncties en deze kunnen beheren.’ Daar kunnen ze hun producten aan klanten op Twitter laten zien en hen naar de plek brengen waar ze een aankoop kunnen doen.
De campaignplanner is ontworpen om het nog gemakkelijker te maken voor Twitter's adverteerders om weloverwogen media-investeringen te doen op Twitter.
De dienst stelt volgens Twitter ‘adverteerders in staat om - voordat ze de campagne lanceren - geschatte resultaten te voorspellen. Adverteerders kunnen bovendien budgetteren en ontwerpen, zodat ze tijdens het planningsproces een beter inzicht krijgen in de omvang en kosten van het bereiken van een doelgroep.
Maar er komt dit jaar nog een hele batterij aan nieuwe diensten aan die zoals gezegd Twitter nog meer tot een webshop maken. Zoals Branded Likes waarmee adverteerders de Like-knop van Twitter kunnen aanpassen. Een adverteerder kan een set van hashtags selecteren en voor 24 uur zal de like-knop, wanneer geliked, veranderen in een aangepaste animatie.
Met de Location Spotlight kunnen bedrijven hun locatie, openingstijden en extra contactgegevens zoals telefoon, sms, e-mail of DM weergeven, zodat klanten hen gemakkelijker kunnen vinden en meer te weten kunnen komen over het merk. Uiteindelijk kan de Location Spotlight helpen om een klant verder tot aankoop aan te sporen.
Twitter Business Settings wordt tot slot een centraal punt voor Twitter-adverteerders om hun accounts, middelen, werknemers en rechten in één beveiligde ruimte te beheren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing