Helft Nederlanders wil Nederlandse tv kijken op vakantie
- Media
- 11 jul 2022 @ 09:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 jul 2022 @ 09:45
- Michiel van Zaane
Bijna de helft van de Nederlanders (48%) vindt het heel belangrijk om op vakantie in het buitenland naar Nederlandse televisie te kijken. Veertig procent geeft aan van te voren uit te zoeken hoe er televisie gekeken kan worden op vakantie.
Dit stelt de website Prijsvergelijken.nl na onderzoek onder ruim 700 respondenten. Veertig procent van de respondenten geeft aan van tevoren uit te zoeken hoe er Nederlandse televisie gekeken kan worden op het vakantieadres. Het overige percentage ziet het als een leuke bijkomstigheid als blijkt dat er toch Nederlandse televisie beschikbaar is, maar ziet dit niet als een must. 65-plussers kijken het meest naar naar Nederlandse programma's op het vakantieadres.
Er is ook een groep die op de camping, in het hotel of appartement bewust geen Nederlandse televisie wil zien. 46 procent van de respondenten laat de Nederlandse televisie op hun vakantie voor wat het is. Deze groep bestaat voornamelijk (55%) uit personen in de leeftijd van 46 tot 65 jaar.
Aanvullend abonnement
Bijna iedereen kan tegenwoord Nederlandse televisie kijken in het buitenland. Iedere provider heeft een app waarmee je op je laptop, tablet of smartphone tv kunt kijken. Hiervoor is alleen een internetverbinding nodig. ‘Check dus vooraf of er wifi beschikbaar is op je vakantiebestemming’, legt Suzanne van Steenbergen van Prijsvergelijken.nl uit. ‘Bekijk van tevoren ook welke zenders je in het buitenland kunt zien met de app van je provider. Soms zijn dit er minder dan in je tv-pakket thuis. En maak je gebruik van mobiel internet in plaats van wifi, stel dan een begrenzer in op je telefoon, zodat je niet teveel data verbruikt.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing