Netflix: minder abonnees, meer omzet
- Media
- 20 jul 2022 @ 08:04
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jul 2022 @ 08:04
- Michiel van Zaane
In het tweede kwartaal van 2022 heeft streamingdienst Netflix bijna een miljoen abonnees verloren. Het is het tweede kwartaal op rij dat de dienst abonnees verliest: in het eerste kwartaal zeiden ook al zo’n 200.000 mensen hun abonnement op. Ondanks de daling steeg de omzet op jaarbasis wel.
De daling heeft waarschijnlijk te maken met het weer op gang komen van het normale leven na de corona-pandemie, de verhhging van de abonnementsprijzen en toegenomen concurrentie. Het bedrijf hield na het eerste kwartaal al rekening met een verdere daling van het aantal abonnees, zo schreef de streamingdienst in een brief aan de aandeelhouders. De uiteindelijk daling is minder dan verwacht: in de brief werd gesproken over 2 miljoen opzeggers. Het aantal abonnees in Azië en het Stille Oceaan-gebied steeg wel.
Door de stijging van de abonnementsprijzen steeg de omzet op jaarbasis met 9 procent tot een kleine 8 miljard dollar. De winst kwam uit op een dikke 1,4 miljard dollar vergeleken met een hele dunne 1,4 miljard dollar vorig jaar.
Netflix wil het aantal abonnees weer omhoog krijgen door een goedkoper abonnement met reclame aan te bieden, en nieuwe seizoenen van populaire series te maken, zoals van Stranger Things.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing