Netflix breidt aanbod mobiele games uit

Netflix breidt aanbod mobiele games uit
  • Media
  • 9 aug 2022 @ 08:47
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Streamingdienst Netflix gaat meer inzetten op de games-markt. Aan het einde van 2022 moeten abonnees 50 games kunnen downloaden, tegen 24 nu. De belangstelling voor de games is tot nu toe niet erg groot, stelt Apptopia, dat het gebruik van apps monitort.

CNBC schrijft over de uitbreiding van het games-portfolio. Netflix is in november 2021 begonnen met het aanbieden van games om abonnees aan zich te binden tussen het uitkomen van nieuwe films en series. Gebruikers moeten de apps daadwerkelijk downloaden. Sommige games kunnen offline worden gespeeld, voor andere is internet nodig.

Volgens Apptopia zijn de games 23,4 miljoen keer gedownload en spelen gemiddeld 1,7 miljoen gebruiker dagelijks.Dat is minder dan 1% van het totale abonneebestand van Netflix.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken