Netflix breidt aanbod mobiele games uit
- Media
- 9 aug 2022 @ 08:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 aug 2022 @ 08:47
- Michiel van Zaane
Streamingdienst Netflix gaat meer inzetten op de games-markt. Aan het einde van 2022 moeten abonnees 50 games kunnen downloaden, tegen 24 nu. De belangstelling voor de games is tot nu toe niet erg groot, stelt Apptopia, dat het gebruik van apps monitort.
CNBC schrijft over de uitbreiding van het games-portfolio. Netflix is in november 2021 begonnen met het aanbieden van games om abonnees aan zich te binden tussen het uitkomen van nieuwe films en series. Gebruikers moeten de apps daadwerkelijk downloaden. Sommige games kunnen offline worden gespeeld, voor andere is internet nodig.
Volgens Apptopia zijn de games 23,4 miljoen keer gedownload en spelen gemiddeld 1,7 miljoen gebruiker dagelijks.Dat is minder dan 1% van het totale abonneebestand van Netflix.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing