Cinetree zet naast haar filmplatform ook een 'impact mediahuis' op

Cinetree zet naast haar filmplatform ook een 'impact mediahuis' op
  • Media
  • 24 nov 2022 @ 15:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZakelijkBioscoop

Cinetree start nu naast het online filmplatform ook een 'impact mediahuis' waarin ruimte is voor eigen korte producties en campagnes. Partner Ralf Roex: 'Er zijn veel triggers om het met CInetree helemaal anders te doen.'

In het huidige competitieve streaming-landschap waar je volgens de betrokkenen door de bomen het bos niet meer ziet, onderscheidt Cinetree zich met een kleine gecureerde filmselectie en diepgang met inleidingen van curators, artikelen, events en dus nu ook impact campagnes.

Met deze maatschappelijke campagnes willen we mensen in actie laten komen op belangrijke maatschappelijke onderwerpen als 'mentale gezondheid', 'klimaat', 'migratie' en 'vrouwenrechten'. 

Mede door de groei die Cinetree tijdens de corona-periode realiseerde, kwamen er eindelijk middelen vrij om aan korte eigen producties en campagnes te werken. Deze campagnes ontstonden altijd vanuit persoonlijke verhalen. 

Uit de schaduw
Oprichtster Hanna Verboom die met haar docu "Uit de schaduw'', haar eigen verhaal rondom mentale gezondheid, een taboe wilde doorbreken. 43,5 % van de bevolking heeft een psychische diagnose gekregen in hun leven, maar omdat mensen zich schamen en bang zijn wat anderen vinden, wordt het vaak stil gehouden. Het heeft zoveel losgemaakt dat er op dit moment aan een grotere vervolg docu gewerkt wordt die op Blue Monday (16 jan 2023) gelanceerd wordt.

Rouw
Eind maart 2022 werd de documentaire ‘Grief is Love in a heavy coat’ gelanceerd. Een docu geproduceerd door Cinetree’s filmprogrameur Anne Lammers en schrijfster Tatjana Amuli.

Film events Het succesvolle ‘Forest Film Festival’ trok dit jaar alweer 3000 mensen. Ook tijdens het jaarlijks terugkerende festival ‘Her’ met films voor en door vrouwen, tijdens kleinere campagnes zoals The Father met Eric Corton en Erik Scherder en de samenwerking met UNHCR rondom Wereldvluchtelingendag wordt duidelijk hoe goed film ingezet kan worden om aandacht te vragen. Door met missie gedreven partners te werken zet Cinetree zich in om deze films aan een groterepubliek te brengen.  

Ralf Roex (40): ’Samen met mijn vrouw, Hanna Verboom, run ik sinds een paar jaar filmplatform Cinetree en onze stichting Get it done. Na vele jaren werk in ontwikkelingslanden voor grote corporates en daarna vanuit de rol als impact investeerder, ben ik in een voor mij nieuwe mediasector terecht gekomen. Een wondere wereld die zoveel invloed heeft op de huidige polariserende maatschappij. Een wereld vol tradities, sentimenten, ongezonde content, algoritmes, grote mannelijke ego's en heilige huisjes. Allemaal triggers om het met CInetree helemaal anders te doen. De prachtige propositie die Hanna met Cinetree heeft gebouwd inzetten om te inspireren, activeren en hopelijk juist mensen te verbinden.‘

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken