Greetz en Hallmark krijgen concurrentie van digitale reclamemasten

Greetz en Hallmark krijgen concurrentie van digitale reclamemasten
  • Media
  • 22 nov 2022 @ 14:23
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Particulieren kunnen in één keer honderdduizenden mensen bereiken met hun persoonlijke boodschap via Opdemast.nl Dit is een netwerk van digitale reclamemasten langs snelwegen in heel Nederland.

‘We maken deze masten toegankelijk voor particulieren. Daarmee zijn we direct een grote concurrent van partijen als Greetz en Hallmark’, aldus Mike Leegwater van Opdemast.nl. ‘Een kaartje heeft iedereen wel eens verstuurd of ontvangen. Een felicitatie via een digitale reclamemast is daarentegen echt origineel en uniek.’

Opdemast.nl is een disruptief platform en begeeft zich op dezelfde markt als bijvoorbeeld Greetz, Hallmark en Kaartje2go volgens Leegwater. ‘Die sites zijn inmiddels niet erg origineel meer. Via Opdemast.nl kunnen mensen – bijvoorbeeld voor een felicitatie, kerstwens of huwelijksaanzoek – een mega reclamemast selecteren langs een snelweg. Ze bepalen vervolgens zelf de boodschap, lay-out van de uiting en het tijdstip waarop deze vertoond wordt. Anders dan met een kaartje bereikt bijvoorbeeld een felicitatie zo tienduizenden mensen’ stelt de woordvoerder. ‘Extra leuk: er wordt direct een foto aangeleverd die vervolgens weer via social media met de jarige en al zijn volgers gedeeld kan worden.’ Digitale reclamemasten zijn normaal gesproken alleen bereikbaar voor bedrijven. ‘Via Opdemast.nl doorbreken we die situatie’, zegt Leegwater. ‘Consumenten zijn 100x zichtbaar op een mast voor 49,95 euro. Dat maakt dit massamedium laagdrempelig voor iedereen die een groot publiek zoekt.’ Het laatstgenoemde element maakt Opdemast.nl niet alleen relevant voor mensen die een vrolijke aanleiding hebben om te communiceren. ‘Ook wie een goed doel wil steunen, kan dat doen via ons platform. Consumenten kunnen bijvoorbeeld Oekraïne een hart onder de riem steken middels een boodschap op onze masten. De helft van de opbrengst doneren wij vervolgens aan giro 555, de andere helft wordt gebruikt voor het uitrollen van de campagne.’

Vrijheid van meningsuiting
Een brede doelgroep die opeens toegang krijgt tot massamedia. Daarin schuilt ook een risico, erkent Leegwater. ‘Daarom toetsen we de uitingen voordat ze gepubliceerd worden. Alleen na goedkeuring wordt de beoogde boodschap ook echt wereldkundig gemaakt langs de snelweg.’ Goede smaak is subjectief, aldus Mike Leegwater. ‘We kijken daarom puur naar criteria die voor iedereen glashelder zijn. Uitingen mogen bijvoorbeeld niet kwetsend of seksueel getint zijn. Alles wat onder vrije meningsuiting valt is echter gewoon toegestaan. Opdemast.nl verwacht brede belangstelling voor het platform. ‘Zowel waar het gaat om recreatieve gebruikers die bijvoorbeeld een felicitatie origineel willen vormgeven, als bij de achterban van maatschappelijke organisaties die Opdemast.nl zullen toepassen om awareness te creëren en geld op te halen.’ Het nieuwe bedrijf beoordeelt dit als positief. ‘Het draagt bij aan het maatschappelijke debat en geeft iedereen – ook mensen zonder grote portemonnee – een stem. Dat is waardevol en positief.’ Opdemast.nl is op 22 november jl. van start gegaan.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken