Global wint NS-concessie

Global wint NS-concessie
  • Media
  • 18 jan 2023 @ 08:58
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dit betekent dat Global ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations, waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal toevoegt aan het DOOH-portfolio.

Global heeft naar eigen zeggen ruim 3.300 digitale schermen verdeeld over tankstations, treinstations, supermarkten, winkelcentra en op straat waarmee wekelijks meer dan 110 miljoen contacten worden gerealiseerd.   

Vanaf 1 februari a.s. worden alle digitale schermen op de grootste treinstations voor de komende 3 jaar door Global geëxploiteerd.

Het digitale netwerk van NS bestaat op dit moment uit 365 75-inch DOOH schermen en 13 grootformaat schermen.

Met circa 1 miljoen treinreizigers per dag is NS volgens Global ‘de vervoerder van forenzen en studenten tot shoppers en cultuursnuivers.’

Uit de NOM Doelgroep Monitor blijkt dat het overgrote deel van de frequente reizigers tussen de 20 en 49 jaar is. De reiziger spendeert gemiddeld 7 minuten op de perrons. Dit is volgens Global ‘de perfecte tijd om als adverteerder de beoogde consument te bereiken. Vooral omdat in deze wachtsituaties de (D)OOH-boodschap tot 3x beter wordt onthouden dan tv-reclames.’

 Global introduceert zogenoemde doelgroeppakketten. Deze reeds bestaande pakketten worden aangevuld en versterkt door het NS Netwerk. Eric Kip, Managing Director van Global: ‘Ze bestaan uit zorgvuldig geanalyseerde timings op basis van het verplaatsingsgedrag van de doelgroep. Hiermee wordt de campagne getoond op momenten dat de doelgroep veelvuldig aanwezig is. Zo is de adverteerder verzekerd dat de juiste doelgroep de boodschap op de meest relevante momenten en locaties ontvangt.’

Kip: ‘De afgelopen jaren hebben we allemaal hard gewerkt om met ons digitale netwerk iedereen in Nederland te kunnen bereiken. We hebben daarvoor al een solide portfolio opgebouwd. Met de hernieuwde toevoeging van de NS-schermen maken we nogmaals een enorme stap voorwaarts.’

‘Wij zijn verheugd om Global Media & Entertainment als partner op het station te verwelkomen. Zij hebben een breed netwerk op het gebied van adverteerders en weten daarmee de diverse doelgroepen effectief te bereiken. De campagnes op de digitale schermen op de perrons en in de stationshallen leveren een bijdrage aan de beleving van de reizigers en bezoekers op het station,’ aldus Femke Woudstra, directeur Stationsmanagement en Exploitatie van NS Stations.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken