Dominique Henskens bouwt mee aan verdere groei van Cinetree
- Media
- 2 mrt 2023 @ 09:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 mrt 2023 @ 09:17
- Michiel van Zaane
Cinetree stelt met ingang van 20 maart Dominique Henskens (DPG Media, Sony Pictures Releasing, IFFR, The Walt Disney Company) aan als nieuwe Managing Director. Henskens gaat zich focussen op de verdere groei en ontwikkeling van Cinetree.
Henskens moet enerzijds het bereik vergroten van het filmplatform, en anderzijds het uitbouwen van de productietak gericht op het ontwikkelen van impact mediaproducties zoals onlangs ‘Samen Uit de Schaduw’.
Founder Hanna Verboom: ‘Cinetree is ontstaan vanuit een duidelijke visie waarbij naast de beste filmselectie, de eigen producties altijd al een belangrijke ambitie zijn. Inmiddels zijn we een gezond bedrijf en hebben we onze eerste producties en impact campagnes succesvol mogen lanceren. Dominique heeft jarenlange ervaring in creatieve strategie en marketing en vervulde meerdere leidinggevende rollen in de media en filmindustrie. Zij is daarmee de ideale MD om samen met het ons verder te bouwen aan missie en een groter bereik voor onze films.’
Bij DPG Media heeft Dominique ruime managementervaring opgedaan met het bouwen en leiden van het in-house creatief bureau DPG Brandstudio. Daarnaast was zij onder meer verantwoordelijk voor de marketing van bioscoop filmreleases bij Sony Pictures en de marketing en communicatie van het International Film Festival Rotterdam. Recentelijk werkte zij freelance voor The Walt Disney Company.
Het Cinetree team heeft volgens Dominique een hele aansprekende en unieke positie in het ‘volle’ film en medialandschap gecreëerd. Dominique: ‘De films op het platform zijn handpicked, relevant en verrassend. Met aandacht geselecteerd door kenners en liefhebbers vanwege de kwaliteit en context. Cinetree is ook een filmclub met een missie door impact te maken met eigen producties en doet dat altijd met een glimlach. Ik ben dan ook ontzettend enthousiast om als Managing Director aan de slag te gaan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met Hanna, team en partners te bouwen aan het succes van Cinetree.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing