Publieke omroepen best bekeken in februari 2023
- Media
- 8 mrt 2023 @ 08:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2023 @ 08:32
- Michiel van Zaane
De publieke omroepen werden in februari 2023 het best bekeken met een gemiddeld marktaandeel van 36,4% over de hele dag. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 190 minuten per dag. Dat blijkt uit het maandoverzicht van de kijkcijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Van die 190 minuten kijktijd per dag zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken) ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In februari 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 145 minuten. In februari 2022 was dit 170 minuten.
De publieke omroepen behaalden in februari 2023 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36,4%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,8% en de Talpa Network zenders 16,8%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38,8%, de zenders van RTL Nederland 27,0% en de Talpa Network zenders 18,6%.
Meest bekeken programma's en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door de finale van Heel Holland Bakt op NPO1 op 5 februari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3,6 miljoen kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,5 miljoen.
Uitgesteld kijken
Er werd in februari gemiddeld 35 minuten per dag uitgesteld gekeken. In januari was dit 34 minuten. Het programma Wie is de mol van 11 februari op NPO1 had met 1.865.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing