Kijkcijfers april: weinig verschuivingen, publieke omroep grootste aandeel
- Media
- 9 mei 2023 @ 08:35
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 mei 2023 @ 08:35
- Michiel van Zaane
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 178 minuten over de gehele dag in april 2023. In april 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 134 minuten. In april 2022 was dit 137 minuten. Dat blijkt uit cijfers van de SKO.
De schermtijd bestaat uit de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken) én de tijd die besteed is aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De publieke omroepen behaalden in april 2023 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33,7%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,9% en de Talpa Network zenders 17,9%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 34,5%, de zenders van RTL Nederland 27,5% en de Talpa Network zenders 20,1%.
Kijkcijfers per zender en zendergroep, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2021 en 2022, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma's en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door De Passion op NPO1 op 6 april. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2,9 miljoen kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,3 miljoen.
Uitgesteld kijken
Er werd in april gemiddeld 32 minuten per dag uitgesteld gekeken. In april 2022 was dit 30 minuten. Het programma Even tot hier van 22 april op NPO1 had met 1.383.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- schermtijd
- sko
- SBS
- kijkcijfers
- publieke omroep
- uitgesteld kijken
- NPO
- video on demand
- Talpa
- televisie
- RTL
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing