Metro lanceert podcast De Werkvloer
- Media
- 11 mei 2023 @ 14:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mei 2023 @ 14:47
- Sjaak Hoogkamer
Nieuwswebsite Metro, onderdeel van Mediahuis Nederland, lanceert podcast De Werkvloer. Hierin gaat Metro's Geld & Carrière-redacteur Jana Witteman iedere aflevering in gesprek met een beroepsexpert.
Bovendien schijnt onderzoeker Rutger van den Berg zijn licht op een recente trend op de arbeidsmarkt.
In de allereerste podcast-aflevering (nu te beluisteren via Spotify en Apple) krijgt de luisteraar een kijkje in de keuken bij een strafrechtadvocaat. Leonie van der Grinten is 34 en heeft al vijf jaar haar eigen advocatenkantoor in Eindhoven. Leonie deelt met Jana hoe ze dit heeft bereikt, hoe een piketdienst eruitziet en wat ze tot nu toe in haar werk heeft geleerd.
Daarnaast gaat Jana iedere aflevering in gesprek met Rutger van den Berg over de laatste trends op de arbeidsmarkt. Van den Berg doet al twaalf jaar onderzoek naar jongeren en werk. Aan de hand van een stelling bespreekt hij een recente trend op de arbeidsmarkt. Denk aan: is de sollicitatieprocedure nog wel van deze tijd, schieten we door in de werk-privé-balans en is de generatiekloof tussen werknemers echt zo groot?
In de komende afleveringen komen onder meer een seksverzorger, wijkagent en verloskundige aan bod.
Hoe zijn zij in hun vak beland, wat drijft hen om dit werk te doen en wat is ervoor nodig geweest om te komen waar ze nu staan? De Werkvloer is volgens Metro boeiend voor iedereen die tijdens zijn of haar carrière wil blijven leren, voor wie nieuwsgierig is naar hoe de werkdag van een ander eruitziet en voor de starter die zoekende is naar een plek op de arbeidsmarkt.
‘Ik ben trots dat we na een succesvolle lancering van de WANT-podcast Freakin’ Nerds nu een nieuwe podcast, geheel in eigen productie, kunnen lanceren,’ zegt Amarins de Boer, Head of Content bij Mediahuis. ‘Met een nieuwe podcast en bijbehorende thema-nieuwsbrief kunnen we onze lezers, luisteraars en de adverteerder nog beter bedienen. We merken dat er bij onze lezers een enorme behoefte is om content ook via audio te consumeren, hier spelen we nu op in. En ik sluit ook niet uit dat andere digitale platformen met een eigen podcast zullen volgen.’
De Metro-podcast De Werkvloer verschijnt om de week op donderdagochtend en is te beluisteren via de bekende podcast-apps.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing