Podcast Napleiten beste podcast van Nederland 2023
Napleiten heeft op 6 november vanavond de Dutch Podcast Award voor beste podcast van Nederland 2023 gewonnen. De podcast Moordzaken ging er met de publieksprijs vandoor.
Grolsch switcht na pitch van bureaunetwerk Dawn / Springbok naar Joe Public
Brouwerij Grolsch stopt na twee jaar de samenwerking met bureau Springbok aka Dawn en gaat voor de marketingcommunicatie voortaan verder met Joe Public uit Amsterdam. Grolsch wordt al decennia gekenmerkt door ijzersterke tekst- en beeldcombinaties.
Eva Rongen Director Sales en Partnerships Millstreet Films
Eva Rongen maakt sinds 1 november deel uit het managementteam van Millstreet films en is verantwoordelijk voor de verkoop en financiering van producties.
Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’
Mariah Carey is nog aan het ontdooien en Sinterklaas is de ketel van de stoomboot nog aan het opstoken, maar Coca-Cola heeft op 3 november al zijn kerstcampagne en bijbehorende commercial gelanceerd.
[marketeer 189] Laura Simons - sr brand manager Koninklijke Peijnenburg
In deel 189 van onze successerie [marketeer] deze week acht vragen aan Laura Simons, senior brand manager 'Local Heroes' bij Koninklijke Peijnenburg. 'Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om de trots en kracht die het merk heeft opgebouwd in de afgelopen 140 jaar te prolongeren.'
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
Natuurmonumenten roept politiek op natuur beter te beschermen
In de nieuwe campagne van Natuurmonumenten roepen honderden boswachters natuurliefhebbers op om hun krachten te bundelen in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Op die manier vraagt Natuurmonumenten de politiek de natuur beter te beschermen.
Havas Media sluit partnership met RetailMediaOne
Havas Media gaat samenwerken met RetailMediaOne om retail media in Nederland verder te ontwikkelen.
Streamingdiensten moeten meer investeren in Nederlandse producties
Grote streamingdiensten die in Nederland actief zijn, moeten vanaf 1 januari 2024 vijf procent van hun jaaromzet gaan investeren in Nederlandse audiovisuele producties zoals series, films en documentaires.
Productiebureau Filmmacht heeft nieuwe propositie en merkverhaal
Richting het tienjarige bestaan van productiebureau Filmmacht lanceert het bureau de propositie ‘The Superpower of Human Stories.’
Bart de Vries Managing Director bij Hypr
HYPR, dat zich richt op lokaal adverteren, stelt per 1 december 2023 Bart de Vries (54) als Managing Director aan.
Brits onderzoek naar Direct Mail als mediakanaal
Uit onderzoek van Warc en Marketreach voor het Britse Royal Mail blijkt Direct Mail een onvervalste aandachtstrekker te zijn. ‘Post is niet alleen effectief in het genereren van aandacht, maar ook een van de meest kostenefficiënte kanalen om deze doelstelling te verwezenlijken.’
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
Corendon maakt korte speelfilm van safety video
Corendon heeft een nieuwe safety video opgenomen starring Jandino Asporaat als Judeska. Het resultaat is een komische video van maar liefst zes minuten die vertoond wordt op de rechtstreekse vluchten tussen Amsterdam en Curaçao. Naast Jandino zijn er rollen voor John Williams, Rico Verhoeven, Wendy van Dijk, Everon Jackson Hooi, Liza Sips, Jasmine Sendar, Najib Amhali en Shirma Rouse.
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder met Ziggo
Ziggo heeft op 30 oktober een nieuwe campagne gelanceerd waarin de focus ligt op het entertainmentaanbod van de provider. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Ogilvy.
Kwartaalwinnaars Q3 Gouden Loekie 2023 bekend
De kwartaalwinnaars van het derde kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend. Opvallend is dat TBWA/Neboko bij 3 van de tien commercials betrokken is.
[Praat Nederlands met me] Philip Dröge over 'De Tawl'
In zijn nieuwe boek De Tawl gaat historicus Philip Dröge al fietsend over Amerikaanse wegen op zoek naar wat er nu nog over is van het Nederlandstalige verleden in de US. Het resultaat is een opmerkelijk verhaal over de Nederlandse oorsprong van woorden als ‘OK’ en ‘dope’. Tijd voor een interview.
Reclame Code Commissie geeft Tata Steel ongelijk
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Tata Steel in een uitspraak in het ongelijk gesteld over een bannercampagne waarin de staalfabrikant stelde de uitstoot van schadelijke stoffen met de helft te hebben verminderd.
Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
YouTubeserie Ziggo Sport Kick 't Met krijgt tweede seizoen
Ziggo Sport kondigt het tweede seizoen van de YouTube-talkshow Kick ’t Met aan. Hoewel het format grotendeels hetzelfde blijft, spelen de mannen dit seizoen ook uit.
Linda wil kip! wint Cinekid Leeuw Beste Kinderfilm 2023
Tijdens het Cinekid Festival op 25 oktober zijn de Cinekid Leeuwen uitgereikt: 13 prijzen voor de beste films, series, game en app van 2023 voor kinderen. De award voor Beste Kinderfilm ging naar Linda wil kip! van regisseurs Chiara Malta en Sébastien Laudenbach.
Mediahuis neemt Skarabee over
Skarabee is maker van vastgoedsoftware en websites voor makelaarskantoren in de Benelux en Frankrijk. Met de overname versterkt Mediahuis haar activiteiten op de Nederlandse vastgoedmarkt.
Jury GPCM klaar voor 'big day' op 31 oktober aanstaande
Het contentmarketingvak loopt zich warm voor de uitreiking van de enige echte GPCM 2023. Na een recordaantal inzendingen ronden de jury's hun werk af en is de organisatie van feestelijke uitreiking op 31 oktober a.s. in Amsterdam ook vrijwel rond. Feest! Kom je ook?
TikTok tikt 5,7 miljoen actieve Nederlandse gebruikers per maand aan
Social media platform TikTok heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: 5,7 miljoen Nederlanders per maand maken gebruik van het platform.
Onderzoek: Kijker steeds belangrijker als inkomstenbron
De omzet die wordt gegenereerd door de consument op de televisie- en videomarkt heeft inmiddels een aandeel van 46% ten opzichte van de adverteerder (54%). De grootste groei op de markt, die in 2022 goed is voor bijna € 2,6 miljard, is afkomstig van SVOD (subscription video on demand).
Jump Retail en RetailMediaOne bundelen creatieve kracht
RetailMediaOne kondigt een strategische samenwerking aan met Jump Retail, onderdeel van TBWA. Het doel van deze samenwerking is om reclame in het retailmediadomein voor adverteerders versneld en met de nieuwste inzichten effectief in te kunnen zetten.
Hema start eigen retail media netwerk
Vanaf 24 oktober is Hema gestart met haar eigen retail media netwerk. Merken kunnen nu adverteren op digitale schermen in alle Hema-filialen.
'Steeds minder doorverwijzingen naar nieuwsmedia vanuit social media'
Hoewel het aantal bezoekers van online nieuwsmedia een stijgende trend laat zien, neemt het aantal doorverwijzingen vanuit social media naar nieuwssites af. Dat concludeert onderzoeksbureau GfK.
Nelleke van Grinsven van Dept: 'We streven ernaar het beste bureau in en voor de wereld te zijn'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? Als onderdeel van de serie Marketeer van een betere wereld sprak ik met Nelleke van Grinsven, Media Director bij global digital agency Dept.
Monuta bestaat een eeuw en lanceert een nieuwe cake
Uit onderzoek van Monuta, uitgevoerd door MarketResponse, blijken Nederlanders niet echt open over de wensen met betrekking tot hun uitvaart. Dat was de aanleiding voor de jarige uitvaartorganisatie om de ‘uitvaartcake’ te introduceren, ‘als gespreksstarter’. De cake bevat het kalmerende citroenmelisse.
Sterf! Filmfestival kan helpen tegen doodsangst
De gedachte aan de dood drukken we het liefst weg. Volgens Radboud-onderzoeker Enny Das kunnen films helpen beter met onze doodsangst om te gaan. Daarom wordt op 10 en 11 november het Sterf! Filmfestival gehouden.
Campagne 'Op zoek naar gezond' over keuzevrijheid gezond eten
De Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie (AVGG) stelt dat de keuze voor gezond eten en drinken momenteel door de voedingsindustrie onmogelijk wordt gemaakt. Daarom start de alliantie een bewustwordingscampagne.
Scotch & Soda Europe naar Dept
Scotch & Soda heeft agency Dept geselecteerd als partner om het merk een nieuwe impuls te geven na een recente herstructurering.
Contextual Audiences verbindt merken met interessegroepen zonder persoonlijke data
Contextual Audiences wordt aangedreven door de contextuele A.I.-technologie en zorgt ervoor dat marketeers nauwkeurige en schaalbare targeting kunnen toepassen om hun gewenste publiek te bereiken, melden de ontwikkelaars.
Managing Director Karin de Groot vertrekt bij ITV Studios Netherlands
Karin de Groot, sinds 2019 Managing Director van ITV Studios Netherlands, treedt eind dit jaar terug na vijf jaar leiding te hebben gegeven aan het bedrijf.
Suzanne Vredevoort van Livera: 'Het was tijd om het imago van Livera aan te pakken'
Suzanne Vredevoort is Marketing & Buying Manager bij lingeriemerk Livera, dat recent een nieuwe communicatiestrategie lanceerde: ‘Schaamteloos jezelf’. 'Schaamteloos jezelf ontdekken staat voor eens ongeremd voor jezelf kiezen. Bij Livera hoef je jezelf niet te verantwoorden.' Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Jono Lancaster ambassadeur van avocado-olie Soilmates in nieuwe campagne
Het Nederlandse avocado-oliemerk slaat de handen ineen met motivational speaker Jono Lancaster. De olie van Soilmates wordt gemaakt van ‘lelijke’ avocado’s die de schappen van supers en groenteboeren niet halen en anders weggegooid zouden worden.
Onderzoek: Optimistische marketingleider gelooft eerder in merkbouw
Ondanks de chronische crises kijken marketingmanagers positief naar de toekomst: Ze hebben vertrouwen in wat komen gaat, zijn geneigd te investeren in merkopbouwactiviteiten voor de lange termijn en hebben weinig moeite om hun budgetten veilig te stellen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing