Tim van Heukelom van Sidekix: 'Wij zien dat een boodschap op papier meer impact maakt'
Als er een partij in Nederland is die nog immer gelooft en innoveert in DM, dan is het Sidekix uit Uden. Met klanten als KPN, Nationale Postcode Loterij, Voetbal International en Swinkels is dit bureau een van de marktleiders in marketing-fulfilment, e-fulfilment, klantenservice en direct mail. In gesprek met marketingmanager van Sidekix, Tim van Heukelom, over de status van DM, de effectiviteit ervan en de invloed van AI.
[branded content] Zo zorg je voor extra bereik: combineer de kracht van TV en Out-of-Home
Campagnes zijn bijna drie keer effectiever met de juiste mediamix. Het wordt steeds uitdagender om via één traditioneel kanaal zoals TV, de massa te bereiken. Dit komt doordat mensen minder frequent lineair TV kijken en er nog slechts een handvol programma’s zijn waarmee je in één klap een miljoenenpubliek bereikt. Hoe vul je het lagere TV-bereik effectief aan met (Digital) Out-of-Home?
Telegraaf TV op Samsung TV Plus
Gratis streamingdienst Samsung TV Plus voegt met Telegraaf TV per direct de eerste nationale nieuwszender toe aan haar Free Ad-Supported Streaming Television (FAST)-kanalen.
Inzenden SAN Accenten 2023 geopend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het lijkt ver weg, maar schijn kan bedriegen. Op donderdag 30 mei 2024 worden de SAN Accenten 2023 uitgereikt en er kan vanaf nu ingezonden worden! Reserveer dus alvast pagina’s in het Jaarboek en maak kans op de mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau. Reserveren kan tot en met 22 december 2023 en aanleveren van cases tot 19 januari 2024.
Effie Awards: goud voor Hertog Jan, Joe Public 3x raak
In Circa Amsterdam zijn donderdag 16 november in de 40e editie de Effie Awards uitgereikt. De grote winnaars waren Hertog Jan: 'het #1 biermerk van Nederland' met goud en bureau Joe Public die met 2 bronzen en een zilveren Effie naar huis ging.
[marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - partners van Ideapreneurs
In deel 191 van onze successerie [marketeer] spreken we met de creatieve 'wiseman' Robbert Jansen die vandaag met co-founder en mede-creatief Paul Falla een bijzondere, nieuwe 'beweging' lanceert: Ideapreneurs, waar je moet zijn voor Small, Medium en Large ideas. 'We zien ons als hulpverleners in de goede zin van het woord.'
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub: 'Je moet als marketeer bezig zijn met AI'
Sebastiaan Bergen Henegouwen is eigenaar van Modern Media Hub, ‘partner in online visibility’, bestuurslid van de stichting Haagse Community tegen Eenzaamheid, deed ooit de marketing voor de Scheveningse strandtent De Waterreus, Amsterdam Boat Experience en De Uithof in Den Haag. Kortom, van alle marketingmarkten thuis. Voor onze rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Onderzoek: 'Retailmedia wordt beschouwd als dé oplossing voor het afnemende bereik van traditionele media'
Frank van Eijk, Key Accountmanager bij MeMo2, en Eveline ten Hoor, Strategy Consultant bij MeMo2, over hun onderzoek naar retailmedia.
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens: 'We dagen de gevestigde orde uit ook te kappen met die aluminium "cupzooi"'
Bram van IJsel Smits is Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. Zijn grote nieuws voor de rubriek ‘Mijn Marketing’? ‘De Koffiejongens gaan internationaal.’
DOSSIER VERBINDING 'Communicatie is in essentie een wapen'
Met de verkiezingen in aantocht spreken we de expert bij uitstek op het vlak van ‘politieke marketing’: Marc Oosterhout. Hij projecteert zijn know how en visie op Nederland en de turbulente internationale ontwikkelingen. Kernvraag: Hoe hervinden we de verbinding of is dat een utopie? ‘Mensen kunnen de verschillen tussen partijen nog nauwelijks waarnemen.
Uitvinder crompouce sleept volgelingen voor de rechter
Waar een hype is, zit geld: dat weet iedere marketeer. Niet verbazend dus dat de snel immens populair geworden crompouce nu leidt tot juridisch geschil. Een Utrechtse bakker gaat navolgers voor de rechter slepen.
Renee van Rens van Bolsius: 'Ik hou van commercials die stoelen op de kracht van associatie en herkenbare elementen'
Renee van Rens is Brand Manager bij Bolsius. Op het moment van schrijven heeft zij bevallingsverlof, maar ‘na weken van slaapschema's, speeluurtjes en poepluiers’ gaat het enorm kriebelen om weer lekker aan de slag te gaan. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Rainforest Alliance start campagne ‘Pessimism is Out. We’re All In!’
Ngo Rainforest Alliance lanceert samen met de Amerikaanse filmmaker Max Joseph de film- en merkcampagne ‘Pessimism is out! We’re all in!’ De campagne, gebaseerd op onderzoek, wil aanzetten tot wereldwijde actie.
Pathé en Transavia bieden Pathé Thuis in de lucht
Pathé en Transavia bieden reizigers die dit najaar vertrekken en terugkeren vanaf Rotterdam The Hague Airport een door Pathé samengesteld filmaanbod op hun eigen device.
Uitagenda Rotterdam en XYZ Creative Agency roepen op om uit je bubbel te poppen
Wat en wie je kent bepaalt vaak wat je kiest. Maar er is nog zoveel méér te doen. In een nieuwe wintercampagne, ontwikkeld door XYZ Creative Agency, roept Uitagenda Rotterdam het publiek op om uit hun comfortzone te stappen en zich te laten verrassen door de diversiteit van het kunst- en cultuuraanbod.
Canal+ komt in NL met streamingdienst
De streamingdienst is in Nederland voor het einde van het jaar beschikbaar via appstores en bij Ziggo.
Open Now vernieuwt campagne ONVZ en onderstreept 'eersteklas propositie'
2024 nadert dus dueleren de zorgverzekeraars weer om nieuwe klanten resp. poliswisselaars. Half november start in dit kader het derde jaar van de 'eersteklas-campagne' van ONVZ, die op verschillende fronten geoptimaliseerd is.
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes: 'Er zal veel aandacht gaan naar deze circulaire revolutie op wielen'
Jeroen Rijskamp is Marketing Manager bij Roetz Bikes, een organisatie die circulaire designfietsen produceert in samenwerking met de ‘makers’, mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Marketing is een leuk spel.’
[branded content] Verdiep je in de Fascinerende Wereld van Large Language Models(LLM’s)
Ontdek de wereld van Large Language Models (LLM’s) met indrukwekkende inzichten en ontdekkingen. Leer over trainings modellen en onthul de geheimen van AI-technologie met boeiende verhalen over ethiek, training en de evolutie van deze mysterieuze modellen.
Publieke omroep lanceert muziekzender NPO Blend
De publieke omroep heeft op 9 november de experimentele zender NPO Blend gelanceerd, dat een breed scala aan muziekstijlen biedt.
Roularta Media neemt Flow Magazine over van DPG Media
Roularta Media Nederland neemt Flow Magazine over van DPG Media. Flow gaat over mental health, creativiteit en slow nieuws.
BNNVara wil met 'Soundcheck je Toekomst' jongeren naar de stembus trekken
Op 8 november lanceerde BNNVara samen met social tech agency Gospooky, MassiveMusic en Robot Kittens de online campagne Soundcheck je Toekomst om jongeren te laten stemmen.
Luisterboeken bij KPN door partnership met Storytel
Abonnees van KPN kunnen vanaf 13 november naast films en series van streamingdiensten bekijken, muziek luisteren en gamen, luisteren naar luisterboeken. KPN en Storytel hebben daartoe een partnership gesloten.
DDMA Social Advertising Benchmark: Meta grootste platform, sterke groei TikTok
Meta blijft het grootste platform onder adverteerders op social media met ongeveer 75%. Dat blijkt uit de eerste DDMA Social Advertising Benchmark, die op 7 november in Amsterdam werd gepresenteerd.
Schermtijd neemt toe, NPO blijft grootste
De schermtijd in oktober 2023 is toegenomen vergeleken met september: van 192 naar 213 minuten per dag. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van het Nationaal Media Onderzoek. De NPO houdt het grootste marktaandeel.
Mark Beumer vertrekt, Romy van den Nieuwenhof start bij Bezige Bij
Mark Beumer vertrekt als directeur van uitgeverij De Bezige Bij, Thomas Rap en Cargo. Romy van den Nieuwenhof treedt per direct aan als nieuwe uitgeefdirecteur van De Bezige Bij.
KesselsKramer ontwikkelt campagne voor Arte samen met publiek
Bureau KesselsKramer heeft een campagne voor de Duitse publieke omroep ontwikkelt. Basis voor die campagne was een vraag aan het publiek: Wat is Arte volgens jou?
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Podcast Napleiten beste podcast van Nederland 2023
Napleiten heeft op 6 november vanavond de Dutch Podcast Award voor beste podcast van Nederland 2023 gewonnen. De podcast Moordzaken ging er met de publieksprijs vandoor.
Grolsch switcht na pitch van bureaunetwerk Dawn / Springbok naar Joe Public
Brouwerij Grolsch stopt na twee jaar de samenwerking met bureau Springbok aka Dawn en gaat voor de marketingcommunicatie voortaan verder met Joe Public uit Amsterdam. Grolsch wordt al decennia gekenmerkt door ijzersterke tekst- en beeldcombinaties.
Eva Rongen Director Sales en Partnerships Millstreet Films
Eva Rongen maakt sinds 1 november deel uit het managementteam van Millstreet films en is verantwoordelijk voor de verkoop en financiering van producties.
Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’
Mariah Carey is nog aan het ontdooien en Sinterklaas is de ketel van de stoomboot nog aan het opstoken, maar Coca-Cola heeft op 3 november al zijn kerstcampagne en bijbehorende commercial gelanceerd.
[marketeer 189] Laura Simons - sr brand manager Koninklijke Peijnenburg
In deel 189 van onze successerie [marketeer] deze week acht vragen aan Laura Simons, senior brand manager 'Local Heroes' bij Koninklijke Peijnenburg. 'Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om de trots en kracht die het merk heeft opgebouwd in de afgelopen 140 jaar te prolongeren.'
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
Natuurmonumenten roept politiek op natuur beter te beschermen
In de nieuwe campagne van Natuurmonumenten roepen honderden boswachters natuurliefhebbers op om hun krachten te bundelen in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Op die manier vraagt Natuurmonumenten de politiek de natuur beter te beschermen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing