Zo leerde de NOS-redactie omdenken

Zo leerde de NOS-redactie omdenken
  • Media
  • 21 okt 2015 @ 00:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaDigitaalJournalistiekMobileOnline

Stel: je komt als webredacteur op je werk en de site doet het niet. Met opzet. Om je te laten realiseren dat het merendeel van jouw publiek het nieuws dat jij maakt op de mobiel leest. Wat een ontzettend goed idee.

Precies dit deed de NOS vorige week: de website NOS.nl was een dag lang niet te bezoeken via de computers op de redactie. Dat is nog eens omdenken. Een verfrissende manier om medewerkers anders tegen hun werk te laten aankijken.

Initiatiefnemer Gerard de Kloet sprak na afloop over een geslaagde proef. 'Ook extern is er interesse. Onze mediacollega’s twitterden dat ze het ook wel eens wilden gaan proberen. Wat ik vooral hoop, is dat iedereen hier het ongemak snel vergeten is, en vooral de boodschap onthoudt dat mobiel niet alleen een grote vlucht heeft genomen, maar in de toekomst nog enorm gaat groeien. Dat mobiel eigenlijk ons belangrijkste online platform is en dus leidend zou moeten zijn. En dat het daarom belangrijk is dat voortaan iedereen eerst checkt hoe artikelen er mobiel "bijstaan" en daarna pas op de desktop.'

Dit experiment inspireerde me, maar deed me ook beseffen dat ik zelden zo lekker ‘out of the box’ denk over mijn eigen werk. Probeer jij dat wel eens? En hoe doe je dat dan? Deel het! Net zoals NOS-redacteuren bovenstaand experiment deelden – via hun mobieltje. 

Jeroen Mirck is platformmanager Media van MarketingTribune.nl



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken