Josine Pelleboer

Josine Pelleboer

Werkt bij: UM Studios

Functie: Brand Partnerships Manager

Biografie Studeerde Theater-, Film-, Televisiewetenschap (Universiteit van Utrecht) en Cultuurmanagement (Universiteit van Antwerpen). Werkte: als Strategisch-Creatief bij het merkactivatiebureau Athand, als Creativity Manager bij Brandfighters en is momenteel Brand Partnerships Mangers bij UM Studios. Expertise: merkactivatie en digitale partnerships. Gelooft: in brand partnerships, om op slimme wijze doelgroepen te bereiken in een hevig concurrende en veranderende marketingwereld.

LinkedIn

 

 

Recente artikelen van Josine Pelleboer

3 Voorbeelden van slimme Brand Partnerships

16aug 201710:30
  • Online
  • 13439 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • BrandingPartnership

weblog Er wordt veel geschreven over de ontwikkelingen van digitale marketing, mobile first, content strategieën, de inzet van influencers, YouTube, SEO, SEA. Maar er wordt weinig gesproken over de kracht van brand partnerships. Zonde, want in de hevig concurrende en veranderende marketingwereld zijn brand partnerships erg interessante om op te vallen tussen het advertising geweld. Bijvoorbeeld om je merkimago te veranderen, spontane vraag te creëren door vernieuwing of exclusiviteit, awareness of bereik te genereren of kosten te reduceren. Kortom hoogste tijd om een blogserie te wijden aan brand partnerships.

Synergie tussen lineaire en online tv

16jun 201612:55
  • Online
  • 10213 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • InnovatieTelevisieOnline

weblog Wat kies jij: a) Zappen langs alle tv-zenders, of b) Kies jij je eigen programma uit via je laptop? Online tv of lineaire tv kijken, wat is eigenlijk de trend vandaag de dag? Offline publishers zoals Linda Magazine, Libelle en RTL lanceren eigen online tv-kanalen. Terwijl online mediapartijen zoals Vice en succesvolle YouTubers juist met een eigen tv-kanaal komen via de kabel.

Hoe 360 graden videos de journalistiek- en marketingwereld veroveren

12feb 201611:11
  • Online
  • 6849 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • VideoMarketingInnovatie

weblog Facebook heeft grootse plannen met Virtual Reality en YouTube introduceerde in maart 2015 al de 360 graden video's. Wist jij dat de NYTimes een app heeft ontwikkeld om nieuws virtueel te beleven? Door in te spelen op het massale smartphone gebruik onder consumenten, lijkt de Virtuel Reality techniek langzamerhand het grote publiek te bereiken. Wordt Virtual Reality dit jaar een volwaardig communicatiemiddel? In dit blog vind je vijf inspirerende voorbeelden van virtual reality en 360graden video's.

Cinemagraphs: de nieuwe advertisingtrend voor Instagram

26okt 201508:01
  • Online
  • 22900 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • Online advertising

weblog Heb je al wel eens van living photo’s of cinemagraphs gehoord? Het is de nieuwe trend op social media en zeer geschikt voor Instagram-content. In het blogartikel ‘Pre-rolls die je niet wegklikt’, deelde ik inspiratie rondom het produceren van creatieve pre-rolls. We zoeken op YouTube immers leuke, grappige of inspirerende filmpjes, dus waarom zijn het merendeel van de pre-rolls niet shareable? Nu er geadverteerd kan worden op Instagram is het de grote uitdaging om advertenties en content te maken die passen bij dit social media-kanaal. Hoe kun je als merk toegevoegde waarde bieden binnen een kanaal met een inspiratiefunctie. Met Living photo's of cinemagraphs creëer je echt een wow-factor op social media-kanalen.

7 contentplatformen met een slim communicatiehart

6aug 201509:57
  • Online
  • 13331 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • Content

weblog Alles draait vandaag om content. Content voor Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, blogs et ceteraz. Vaak wordt deze content eenmalig en te versnipperd ingezet. Naar mijn idee is het interessant voor een merk om een communicatiehart te creëren. Een centrale plek van waaruit je communiceert en waar je de content makkelijk terug kunt vinden. Bijvoorbeeld een blogpagina op je website of koppel inspirerende achtergrondinformatie en tips aan de producten die je in de webshop verkoopt. Social kanalen kun je vervolgens inzetten als middel om je doelgroep te bereiken en awareness en traffic te creëren naar waar je je doelgroep wilt hebben; de webshop of website. Om ze daar vervolgens te inspireren, informeren, te binden of tot aankoop over te laten gaan. Redactionele content blijkt een positief effect te hebben op merkidentiteit en het aankoopproces van de bezoeker. In dit artikel vind je zeven brand platformen die op slimme manier een communicatiehart hebben ontwikkeld.

De trend: van televisieserie naar webserie

26mei 201508:59
  • Online
  • 31147 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • Social media

weblog Heb jij al een webserie in jouw jaarstrategie staan? Dat kan namelijk erg interessant zijn voor je merk, bijvoorbeeld om zelf een vaste ‘audience’ op te bouwen. Word zelf een influencer in plaats van afhankelijk te zijn van andere beïnvloeders.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing