Nieuwe privacywetgeving vereist radicale koerswending

21aug 201712:18
  • Online
  • 13628 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Privacy

nieuws Bedrijven moeten zich vanaf volgende jaar mei volledig houden aan de General Data Protection Regulation (GDPR). Niet zomaar een nieuw regeltje, maar privacyregulering met verstrekkende gevolgen. De mogelijke consequenties voor bedrijven die daar niet op anticiperen, bestaan onder andere uit een grote achterstand op de concurrentie en hoge boetes. Dat besef leeft nog onvoldoende onder marketeers en de creatieven waar zij mee samenwerken volgens Director Data&Insights bij Yourzine Riens Koopman. Hij pleit daarom voor de aanname van een Data Protection Officer. ‘Als je nog niet bent begonnen dan is de hoogste tijd om nu meteen in actie te komen.'

Destination marketing - Burgers Zoo ontwikkelt 360 gradenvideogame

21aug 201712:17
  • Media
  • 10927 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoGamification

nieuws Koninklijke Burgers’ Zoo heeft een 360-gradenvideogame ontworpen: Burgers’ Zoo Snapshot. Spelers krijgen de opdracht om de mooiste dierenfoto’s te maken in het Arnhemse dierenpark voor een foto-expositie.

Stijn van Gerwen VP Brand Partnerships VICE Media Benelux

21aug 201711:47
  • Media
  • 11518 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoPersonalia

nieuws Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE Media in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was.

Meisterplayer integreert Yospace voor omzeilen ad blockers

18aug 201711:15
  • Online
  • 25096 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenContentVideo

nieuws Meisterplayer heeft Yospace SDK op server-side geïntegreerd. De Yospace-integratie biedt digitale uitgevers die Meisterplayer gebruiken de mogelijkheid om advertenties naadloos in video content toe te voegen die ad-blockers op gebruikersapparatuur omzeilt.

[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media

17aug 201715:18
  • Media
  • 23737 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewSocial MediaOnderzoekVideoTrends

nieuws Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling.

Slimme sponsorlessen van Samsung

17aug 201711:03
  • Sponsoring
  • 20362 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSponsorRingInnovatieRio2016

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 3: de uitdaging van Samsung bij de Olympische sponsoring van Dorian van Rijsselberghe. Hoe riskant was Rio?

Big data-analyse van tweets kan kansen voor toerisme onthullen

17aug 201709:52
  • Online
  • 8183 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekSocial mediaBig data

nieuws Door de informatie in tweets slim te combineren kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische ‘hotspots’ zijn. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets. Zijn aanpak kan nuttig zijn voor steden die hun toeristische sector willen stimuleren en voor bedrijven die daaraan willen verdienen.

Mercurs opent inschrijving voor 20e editie

17aug 201708:08
  • Media
  • 12787 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftenMediaAwardsContent

nieuws De inschrijving voor de Mercurs 2017 is geopend en duurt tot 4 oktober 2017. Dit jaar zijn er elf categorieën, met een nieuwe hoofdprijs: Mercur Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercur Magazine van het Jaar en Mercur Mediamerk van het Jaar, die afgelopen jaar stevig met elkaar concurreerden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing