Dynamische banners zijn verrijking binnen je marketingmix

8sep 201711:10
  • Online
  • 17551 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • E-commerce

weblog In de afgelopen jaren zijn er steeds meer mogelijkheden gekomen om op een effectieve wijze dynamische banners in te zetten. De technieken op zowel creatie als bij publishers is sterk verbeterd waardoor het onderscheid tussen dynamische banners en reguliere banners bijna niet meer te zien is. Bol.com pakt hier volgens Senior Online Marketeer Innovatie zijn voordeel mee en gebruikt deze techniek binnen de always on campagnes van het merk. De e-commerce gigant werkt hiervoor samen met Men in Green.

Disco Total versus Bordello A Parigi in Club Claire Amsterdam

8sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 9486 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TrendsWebwinkel

nieuws De bekende underground-party Disco Total organiseert de volgende editie samen met het illustere Italo-platenlabel Bordello a Parigi. De twee toonaangevende organisatoren van Italo-feesten gaan voor het eerst samenwerken op vrijdag 8 september in de nieuwe Club Claire in Amsterdam. In twee zalen gaan zij met op vriendschappelijke wijze de muzikale strijd met elkaar aan. Neem je eigen Disco Total wapperplaat mee of schaf een nieuwe aan voor een prijs die je zelf bepaalt.

TUI, Kras en Vliegwinkel.nl over op conversiepad attributie

7sep 201715:20
  • Online
  • 11373 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MarketingautomationBuyingcycleCustomer Journey

nieuws Voor veel e-commerce bedrijven wordt volledig performance based adverteren steeds interessanter, zeker nu het mogelijk is om verschillende touchpoints binnen een conversiepad te belonen. Ook TUI, Kras en Vliegwinkel.nl zijn inmiddels gestart met het gebruik van Real Attribution. Hiermee is het voor hen mogelijk publishers eerlijker te belonen en het relevante affiliatebestand uit te breiden.

Marco Kloots (Platform 161) over impact GDPR op adverteerders en mediabureaus

7sep 201714:15
  • Online
  • 7599 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Big dataPrivacy

nieuws Op 25 mei 2018 treedt de Europese General Data Protection Regulation (GDPR) in werking. Ook wel bekend als de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze nieuwe Europese privacywet heeft een enorme impact op de bedrijfsvoering van ieder bedrijf. Toch blijkt uit meerdere onderzoeken dat ruim de helft van de organisaties nog niet eens begonnen is met de voorbereidingen om aan de richtlijnen te voldoen, en daarmee flinke boetes riskeert. Dit in tegenstelling tot DSP Platform 161 die de verordening al heeft doorgevoerd in de nieuwe release van haar platform. Marketing Tribune sprak met Marco Kloots, CEO van Platform 161, over de impact van GDPR op adverteerders en mediabureaus en over de voortrekkersrol die zij vervullen.

Een pakketdienst die ervoor zorgt dat de merkbeleving tot een nulpunt daalt

7sep 201711:33
  • Food-en-retail
  • 13435 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Customer Journey

weblog Er wordt meer en meer online besteld en ook via dit distributiekanaal is het belangrijk om de merkbeleving waar te maken. Door alle contacten tijdens de klantreis - zoals dat zo mooi heet - vanuit het merk in te vullen. De bezorging is een belangrijk onderdeel van deze klantreis, want dan krijg je uiteindelijk het merk in handen.

[Interview] Vertraging opwaarderen app moet gestrande reiziger verlichten

7sep 201710:57
  • Online
  • 6554 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Apps

nieuws Een app waarmee je in gesprek komt met andere reizigers die last hebben van een vertraagde trein is de vondst van E-commerce bedrijf Alphacomm Digital Commerce. De Vertraging Opwaarderen app - overigens slechts live tussen 4 en 10 september - moet volgens Business Devolpment Manager Aimée-Isabelle Roerink zorgen dat vertraging een aangename ervaring wordt. ‘Misschien zit je wel met je toekomstige vriend(in) in de trein: dankzij de Vertraging Opwaarderen app kom je daar nu achter!’.

8 learnings uit de praktijk over themacampagnes

7sep 201710:20
  • Online
  • 8318 x gelezen
  • Link
  • Ben van Bokhoven
  • Customer JourneyContentCampagnes

weblog Themacampagnes zijn een mooie manier om een specifieke topic uit te lichten en als kapstok te gebruiken voor allerlei soorten content. Als content specialist creëer ik regelmatig dergelijke campagnes voor klanten, maar zie ik ook het nodige misgaan. Wil jij dezelfde fouten niet maken? Bekijk dan mijn acht learnings in dit artikel.

AH lanceert Allerhande chatbot via Facebook Messenger

7sep 201710:11
  • Food-en-retail
  • 11592 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantMarketing

nieuws Om lekker en gezond leven voor iedereen een beetje makkelijker te maken, meldt Albert Heijn de Allerhande chatbot via Facebook Messenger te introduceren. 'Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kun je zelf snel een recept naar jouw smaak vinden en al je kookvragen stellen aan de culinaire experts van Allerhande.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing