Allard Ruyl van Talpa Network: 'Merkvoorkeur na het zien van branded content stijgt met 33 procent'
Allard Ruyl is CEO Talpa Media Solutions bij Talpa Network en sponsor van het Branded Content Event op dinsdag 16 mei 2023 in DeFabrique in Utrecht. De redactie stelt hem een aantal vragen in aanloop naar het event.
VCTRY Agency gebruikt Fortnite om Aïki Noodles te promoten
Aïki Noodles en VCTRY Agency de handen in elkaar om Aïki tepositioneren als ‘The perfect food for gamers’.VCTRY creëerde, in samenwerking met Mapshot, een eigen wereld binnen het populaire Fortnite-universum.
Renault lanceert virtuele 3D-winkel
Automerk Renault lanceert zijn eerste virtuele 3D-winkel. Eén van de producten die daar te koop is een paar sneakers, geïnspireerd op de Renault 5 Turbo. Er worden 960 paar van die sneakers gemaakt.
LinkedIn bestaat 20 jaar
Social medium LinkedIn bestaat op 5 mei 2023 20 jaar. Het platform, bedoeld om professionals met elkaar te verbinden, heeft in die 20 jaar meer dan 930 miljoen leden in meer dan 200 landen aan zich gebonden.
Anne Marije de Vries Lentsch van Hearst: 'Onze merken produceren redactionele en commerciële content op dezelfde wijze'
Anne Marije de Vries Lentsch is Chief Commercial Officer Hearst Netherlands en één van de sprekers tijdens het Branded Content Event 2023 op dinsdag 16 mei in DeFabrique te Utrecht. Een korte kennismaking.
[branded content] Copywriting met AI: schrijf geen 13 in een dozijn teksten
“Dan zet je het toch even in ChatGPT?”. Volgens mij is het de meest gebruikte zin als het gaat om AI. Want het is zó makkelijk. Ondanks dat tekst gegenereerd door AI nog zo overtuigend kan zijn, kan AI ook heel overtuigend foutief zijn. Niet voor niets waarschuwt Amy Webb in haar talk bij SXSW voor de overvloed aan slechte of foutieve informatie die we in rap tempo met AI kunnen generen.
Omroep Brabant lanceert streaming-app
Omroep Brabant komt naar eigen zeggen als eerste regionale omroep van Nederland met een gratis app waarmee het complete video-aanbod van de omroep on demand is te zien: Brabant+.
Marktplaats wil verkoop tweedehands interieur stimuleren met campagne
Marktplaats lanceert vanaf zaterdag 6 mei 2023 een campagne om Nederlanders te bewegen vaker tweedehands interieur en decoratie te kopen. Via Marktplaats natuurlijk. In de campagne delen gebruikers van het handelsplatform delen hun ervaringen met dit duurzame consumptiegedrag.
Lego introduceert nieuwe thema Dreamzzz met contentserie
De Lego Groep brengt de kracht van dromende kinderen tot leven in het nieuw thema Dreamzzz. Dreamzzz wordt op 15 mei wereldwijd gelanceerd met een tiendelige contentserie, in augustus worden de producten uitgebracht die aansluiten bij de contentserie.
Campagne online broker IG met F1-tintje
IG, een wereldwijd opererende online broker voor tradingdiensten, lanceert een 360°-campagne in Duitsland.
'Gamers voor de vrijheid' betrekken jongeren bij Nationale Herdenking
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei en jongerenorganisatie Young Impact hebben de gaming-campagne #LevenMetOorlog gelanceerd, waarmee de organisaties in de leefwereld van jongeren kruipen en het gesprek over herdenken en vrijheid op gang houden.
Italiaans biermerk Peroni kiest Somention voor social media-strategie
Het Italiaanse biermerk Peroni kiest voor Somention als nieuw social media bureau. Somention wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de social media-strategieën, always-on content creaties en campagnes in Nederland.
Ikea kiest Hammerfest als social creatief partner
Na een pitch van ruim twee maanden gaat Ikea Nederland een lange-termijn partnership aan met social first creative agency Hammerfest. Het bureau ondersteunt Ikea met het strategisch inzetten van social.
Gijs Peetsold van Ad Alliance: 'Goede sponsorfit is meest bepalend voor succes branded content'
Gijs Peetsold is Senior Creative Director bij Ally, het creatief strategisch bureau van Ad Alliance, een van de sponsors van het Branded Content Event op dinsdag 16 mei 2023 in DeFabrique in Utrecht. Een korte kennismaking.
RTL introduceert nieuwe visuele identiteit
RTL introduceert in Nederland één nieuw logo voor alle kanalen en het corporate merk. Het nieuwe logo kleurt mee met de content.
Nieuwe campagne ING moet emotie terugbrengen in het merk
ING lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk naar eigen zeggen ‘richting geeft voor de komende jaren.’ ING wil vooral ‘de emotionele connectie met het merk verstevigen.’
Campagne Online.nl: ‘Minder praten, meer kijken’
Op 1 mei lanceert internet en tv-aanbieder Online.nl een landelijke ATL-campagne. De campagne ‘Je ziet meer met Online.nl’ speelt in op het aanbod van de provider.
Bram de Leeuw van &C Media: 'Met het toevoegen van een onderscheidende entertainmentlaag maak je als merk het verschil'
Bram de Leeuw is Creative Strategy Director &C BrandStudio bij &C Media, het 360-graden content- en lifestylemerk rondom Chantal Janzen. De titel van zijn presentatie op het Branded Content Event op dinsdag 15 mei in DeFabrique in Utrecht luidt: ‘Let us entertain you!’ Een tipje van de sluier…
Zalando lanceert maatinclusieve schoenencollectie
Zalando lanceert op 8 mei 2023 een maatinclusieve schoenencollectie in samenwerking met zeven designermerken in de maten 35 tot en met 46. Zalando ondersteunde de designermerken met een investering in schoenmallen om extra maten mogelijk te maken als aanvulling op hun gebruikelijke assortiment.
[column] Slimmere supply chains voor onvoorspelbare wereld
Online retailers zaten, mede door de coronacrisis, voortdurend in een opgaande lijn, zo blijkt uit onderzoek van de Thuiswinkel Markt Monitor. Dezelfde crisis leidde echter ook tot aanhoudende problemen in de supply chain. Arno Witvliet, Chief Sales Officer bij Leaseweb, heeft de oplossing.
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Kim van der Velden is Brand Manager bij Swapfiets. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Zolang AI niet kan fietsen, hoop ik toch nuttig te blijven ;)’
[column] Eindigt de groei van online winkelen?
Een bijna 11 procent lagere online omzet in januari 2023. Dat bracht het CBS onlangs naar buiten. En ook over heel 2022 daalde de online omzet met 7,6 procent. Is daarmee definitief een einde gekomen aan decennialange groei van het online winkelen, vraagt Jesse Weltevreden zich af.
Bureau This Agency biedt diensten aan op Koningsdagkleedje
Het Amsterdamse This Agency heeft een digitale draai gegeven aan een welbekende Koningsdagtraditie: het kleedje met tweedehands spullen.
Abeln benoemd tot hoogleraar AI Technology for Life
Sanne Abeln is door de Universiteit Utrecht benoemd tot hoogleraar AI Technology for Life. Zij gaat zich richten op het ontwikkelen van technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) met als doel meer inzicht te krijgen in complexe biologische systemen.
iDeal overgenomen door Europees samenwerkingsverband banken
Het Nederlandse betalingssysteem iDeal gaat verder onder het European Payments Initiative (EPI). De betaalmethode zal de basis vormen voor een nieuwe Europese betaaloplossing.
[branded content] Influencer Marketing nooit meer hetzelfde door AI
Geen vorm van marketing ontwikkelt zich zo snel als influencer marketing. Alleen al het in rap tempo veranderende social media landschap en de groeiende populariteit van creators maakt dat we als specialisten altijd aan moeten staan. En open moeten staan voor continue verandering. I love it.
Dove lanceert campagne tegen ‘toxische beautycontent’ op social media
Onderzoek van Dove toont laat zien dat meer dan acht op de tien kinderen in Europa worden blootgesteld aan toxische beautycontent op sociale media. Om het bewustzijn hierover te vergroten en sociale media veiliger te maken lanceert Dove, als onderdeel van The Self-Esteem Project, een nieuwe campagne.
DOSSIER UURTJE FACTUURTJE Marketeers op stelling: 'Ik loop leeg op mijn bureau'
Een Dossier in het kader van het aloude adagium ‘uurtje factuurtje’ - al dan niet geschreven met een vork - vraagt om een stelling als een knuppel in het hoenderhok. De redactie verwachtte een volmondig nee, maar de antwoorden bleken toch iets genuanceerder. Oké, N=3, maar er blijken nog urenfabrieken te bestaan.
[column] AI spiegelt gedrag, maar heeft geen eigen wil
Al decennialang maken we ons zorgen over computers die een eigen bewustzijn ontwikkelen. Voorlopig is het te vroeg om daar echt bang voor te zijn. AI is nog te menselijk; hét bewijs dat artificial intelligence juist géén bewustzijn heeft.
DOSSIER UURTJE FACTUURTJE 'Het was wild west met bizarre tarieven'
Retailmarketeer René Repko heeft meer dan 25 jaar ervaring in leidinggevende marketingfuncties bij diverse grote retailers zoals Albert Heijn, Hema, Sligro, Rituals en Action. Nu werkt hij op interim-basis, waarbij hij uitgaat van een omnichannel aanpak. Een gesprek over tarieven vroeger en nu, de waardering voor creativiteit, budgetten en waar voor je geld.
Ilse Van Dyck van Pit&Pit: 'Greenwashing en commodity activism maken me kwaad'
Ilse Van Dyck is CMO bij e-commercebedrijf in natuurlijke en gezonde voeding Pit&Pit. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Door mijn buikgevoel en interesses te volgen, kom ik altijd op fijne plekken uit.’
PostNL lanceert geheime wapen van marketeer: PostLab
2,2 minuten volle aandacht voor je reclameboodschap: een sprookje? Werkelijkheid, zegt PostLab. Vanaf vandaag kunnen marketeers terecht bij dit nieuwe initiatief van PostNL.
Rookvrije Generatie roept media op roken niet meer te laten zien
In de nieuwe campagne van Hartstichting, KWF en Longfonds (Gezondheidsfondsen voor Rookvrij) zetten mediamakers zich in voor een rookvrije tv-, film-, muziek-, mode- en fotografiewereld.
Robert van Meer van C2B: 'Als je mensen wilt engageren, is branded content your weapon of choice'
Robert van Meer is Director bij full-service contentbureau C2B, onderdeel van de LevelUp Group met in totaal zo’n 170 medewerkers. C2B heeft een kantoorhond en maakt content ‘worth sharing’ vanuit de Kauwgomballenfabriek in Overamstel. Van Meer spreekt tijdens het Branded Content Event op dinsdag 16 mei in DeFabrique in Utrecht. Een kennismaking.
#GoedGenoeg: campagne maakt prestatiedruk bespreekbaar
1 op de 3 jongeren ervaart prestatiedruk, wat stress veroorzaakt. Jongerenorganisatie Young Impact en psycholoog Thijs Launspach hebben daarom de campagne #GoedGenoeg gelanceerd om prestatiedruk bespreekbaar te maken.
Kunstmatige stemmen NRC bij luisterartikelen
Dagblad NRC introduceerde in 2021 een voorleesversie van alle artikelen. In de afgelopen maanden ontwikkelde de krant kunstmatige stemmen gebaseerd op die van NRC-redacteuren Mischa Spel en Egbert Kalse.
VNLOK: ‘Verbod ongerichte gokreclame gevaar voor kwetsbare groepen’
De branchevereniging Vergunde Nederlandse Online Kansspelaanbieders (VNLOK) is sceptisch over het nut van het verbod per 1 juli 2023 op ongerichte reclame voor online kansspelen. Volgens de branchevereniging kan het verbod zelfs averechts werken.
Kantar onthult winnaars Creative Effectiveness Awards 2023
De Creative Effectiveness Awards worden uitgereikt aan de meest impactvolle advertenties van het afgelopen jaar. Starbucks, Cadbury's en KFC staan bovenaan het lijstje van Kantar en de Heineken 0.0-campagne met Daniel Ricciardo in de hoofdrol eindigt als 3e in de categorie Digital en Social. Kijk en geniet van wereldwijd werk!
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing