Bas Ording (ex-Apple): 'Een goed merk heeft één duidelijke boodschap'

6okt 201713:01
  • Design
  • 18592 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • OnlineDigital design

nieuws Designer Bas Ording, ex-Apple en nu werkzaam voor Tesla, was een van de sprekers gisteravond op het Digital Dinner Amsterdam in Hotel de Goudfazant. Na het diner maakte hij voor MarketingTribune tijd voor een paar vragen, over zijn oude en nieuwe werkgever en zijn kijk op design en marketing in het algemeen. Ook blikken we kort terug met organisatoren Annemieke Deering en Bert Hagendoorn.

Consument negatief over security, mobile & wifi

6okt 201712:23
  • Online
  • 18373 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileConsumentenTrendsOnderzoek

nieuws Het sentiment onder de Nederlandse consument voor de onderwerpen security en mobile & wifi is voornamelijk negatief. De berichten over IoT (3.300) en automatisering (1.500) zijn opvallend genoeg aanzienlijk positiever. Dit blijkt uit een trendanalyse van kwaliteitsgesprekken op fora en social media door onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van contentmarketingbureau Mediatic.

Telegraaf stapt uit Blendle Premium

5okt 201714:22
  • Media
  • 27608 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVerdienmodellenJournalistiekDagbladuitgevers

nieuws Opnieuw een tegenvaller voor Blendle: na het vertrek van NRC stapt nu ook De Telegraaf deels uit de media-kiosk. De krant van wakker Nederland wil niet meer verbonden zijn aan de dienst Blendle Premium, waarbij lezers voor 10 euro per maand dagelijks twintig stukken mogen lezen.

Coolblue breidt bezorgdienst uit

5okt 201712:21
  • Online
  • 9967 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceProducten en diensten

nieuws Coolblue wil 1.000 extra bezorgers aannemen. Zo wil de online retailer nog meer witgoedleveringen zelf in handen nemen. Vorig jaar werd CoolblueBezorgt gelanceerd. Met deze gratis bezorgservice kreeg de online retailer meer grip op de last mile delivery van zijn grote pakketten.

NU.nl start dagelijkse nieuws-podcast

5okt 201711:50
  • Media
  • 13224 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioAppsJournalistiekNieuwsmedia

nieuws NU.nl is donderdag gestart met de dagelijkse podcast 'Dit wordt het nieuws'. In vijftien minuten praaten de nieuwssite je bij over het belangrijkste nieuws van het moment en de agenda van de dag. Dit wordt het nieuws is de eerste dagelijkse nieuwspodcast in Nederland en is iedere werkdag vanaf 6.00 uur ’s ochtends te vinden op NU.nl en in verschillende podcast-apps.

Vodafone omarmt optimisme met nieuwe merkclaim: 'The Future is Exciting. Ready?'

5okt 201710:49
  • Online
  • 13399 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesMobile

nieuws 'Power to you' is niet meer. Vodafone neemt na negen jaar afscheid van de merkclaim en presenteert: 'The Future is Exciting. Ready?' Doel van de nieuwe positionering is om de consument te laten ervaren wat er met moderne technologieën allemaal mogelijk is. MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Londen en sprak met onder meer manager commerciële communicatie Laura van Gestel.

Radio luisteren via DAB+ in twee jaar tijd verdrievoudigd

5okt 201710:28
  • Media
  • 7593 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalBereikOnderzoekRadio

nieuws Hoewel online radioluisteren zich snel ontwikkelt, is FM nog steeds de belangrijkste distributeur van live radioluisteren. Het luisteraandeel van FM bedraagt 52% en houdt daarmee de digitale ‘bronnen’ op afstand. Het gebruik van DAB+ is sinds 2015 verdrievoudigd naar inmiddels 13%. Dit betekent dat er nu ruim twee miljoen mensen wel eens radio luisteren via DAB+. Dit blijkt uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek van de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Ruim 1200 restaurants aangesloten op nieuwe reserveringsplatform BookDinners

5okt 201709:14
  • Food-en-retail
  • 9599 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform 'BookDinners'. BookDinners wordt volgens KHN hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants: 'Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al 1200 restaurants actief op BookDinners. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument. We streven er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing