Icemedia ontwikkelt interactieve campagne DFDS Seaways

28aug 201711:28
  • Bureaus
  • 10277 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • WebsiteDigitaalInteractieCampagnes

nieuws DFDS Seaways heeft Icemedia gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor consumenten die specifiek buiten de schoolvakanties met vakantie kunnen gaan. De 'Indian Summer Time'-campagne is een interactieve campagne met als doel om bezoekers van de website op een visuele manier kennis te laten maken met Groot-Brittannië en van daaruit direct hun ideale nazomervakantie te kunnen boeken.

'Exclusiviteit Game of Thrones stimuleert illegaal kijken'

28aug 201710:49
  • Media
  • 10935 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPolitiekTelevisieContentBioscoop

nieuws De discussie over aanpak van illegaal films en series downloaden zwelt weer aan. Dutch Filmworks wil gebruikers van BitTorrent keihard gaan aanpakken. Tegelijk hekelt branchevereniging NLconnect de exclusiviteit van de populaire serie Game of Thrones, die in Nederland alleen voor Ziggo-klanten beschikbaar is. Dit spoort Nederlanders juist aan om illegaal te kijken en doorbreekt de daling van het illegaal downloaden.

Robert van den Ham (ex-Autoweek) haalt Britse concurrent Autocar naar Nederland

28aug 201710:14
  • Media
  • 10096 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • UitgeversJournalistiekOnline gamingTijdschriften

nieuws Nederland krijgt er een nieuw autoblad bij: Autocar. Voormalig Autoweek-hoofdredacteur Robert van den Ham wordt uitgever van de Nederlandse uitgave van het Britse tijdschrift, dat dit najaar op de Nederlandse markt verschijnt.

BeyenMeyer-campagne voor techsite Tweakers richt zich op mensen zonder internet

28aug 201700:02
  • Bureaus
  • 11551 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • DoelgroepCreatieOnlineCampagnes

nieuws De nieuwe campagne van Persgroep-dochter Tweakers.net is opmerkelijk: de techsite richt zich namelijk op mensen zonder internet. De campagne (print, radio en online) komt uit de koker van reclamebureau BeyenMeyer.

Opzegger tv-abonnement wil RTL, SBS en NPO niet missen

25aug 201715:20
  • Media
  • 27204 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekOnlineMediaTelevisie

nieuws De online beschikbaarheid van lineaire tv-kanalen van de publieke en commerciële omroepen blijft voor veel Nederlanders een voorwaarde bij het opzeggen van hun traditionele tv-abonnement. RTL online kunnen bekijken is bij 56 procent een vereiste, terwijl 53 procent hetzelfde zegt over de zenders van NPO en SBS.

What the #hash? #Trumpisme Juist nú een nieuwe invulling geven aan sociale media!

25aug 201712:35
  • Online
  • 19794 x gelezen
  • Link
  • Patrick Petersen
  • Geen tag

weblog Sociale media anno 2017 bestaat uit 10 jaar gebruik van de hashtag op Twitter, de harde kern gebruikers is still going strong en Snap - plus Insta - geven gas met visuele storytelling. LinkedIn verwoordt zich op hoge snelheid tot een business Facebook, voorzien van toename in engagement, en de sociale media buzz rondom Trump zorgt voor een aanzienlijk deel van de sociale media levendigheid. Digitale versus traditionele media disruptie, treitervloggers op de traditionele redactie en de massa media die worstelen met die interactieve sociale media. De bullshit-Bingo draait overuren. Nog concreter worstelen wij crossmediaal met het opkomend #Trumpisme, de sociale media waarheidsvinding en toch vooral de roep om betekenisvolle sociale media kanalen.

Breng mens en bot samen & plaats jouw klant op de troon

25aug 201710:57
  • Online
  • 16291 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • InteractieKlantenservice

weblog We hebben het lang niet allemaal in de gaten, maar kunstmatige intelligentie heeft haar intrede in onze levens al lang en breed gedaan. We chatten met virtuele klantenservices, we vragen Siri wat voor weer het wordt en ondertussen parkeert onze auto zichzelf ook al in. Ook klantenservices adopteren op grote schaal kunstmatige intelligentie om de klant sneller en beter te bedienen. En toch moeten we niet blind varen op kunstmatige intelligentie. Mens en machine zullen de handen ineen moeten slaan. Zeker als het om de klant gaat!

MediaMarkt heeft primeur van nieuwe game Call of Duty

25aug 201709:01
  • Bureaus
  • 30524 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PromotieOnline gamingActivatieInstore marketing

nieuws Hoewel de langverwachte game 'Call of Duty: WWII' pas in november op de markt komt, is de betaversie vanaf deze vrijdag al te spelen in MediaMarkt ArenA. Ter gelegenheid van die primeur wordt deze MediaMarkt omgetoverd tot een spelarena waar BN'ers als Kwebbelkop en TheKing77nl samen met game-fans als eerste het spel kunnen spelen. Ook komend weekend is het spel uit te proberen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing