Bever wint Multichannel Award 2013

Bever wint Multichannel Award 2013
  • Online
  • 30 sep 2013 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Outdoorketen Bever heeft afgelopen vrijdag tijdens Shopping Today de Multichannel Award 2013 gewonnen. De award is een initiatief van een aantal brancheverenigingen, waaronder InRetail en Thuiswinkel.org.

Bever probeert om de voordelen van zijn fysieke en online winkels zo goed mogelijk te combineren om klanten optimale service en gemak te kunnen bieden. In november 2012 introduceerde de keten Click & Collect - online bestellingen ophalen in een winkel naar keuze - en Always Available - vanuit de winkels toegang tot het volledige assortiment. Recent installeerde Bever in zijn nieuwste winkels in Rotterdam en Arnhem speciale afhaalbalies en tablets om de potentie van het multichannelkanaal nog verder te maximaliseren.

Webwinkel
Volgens het onderzoek van GfK is er sprake van een ‘mooie integratie van de fysieke winkel met de website’. Onder meer door gratis retournering van offline en online aankopen of probleemloos omruilen in de winkel. Ook is volgens de audit de snelheid van Click & Collect, met nauwkeurige en scherpe levertijden, opvallend te noemen. Klanten kunnen kiezen voor een sms- en e-mail-notificatie wanneer een online bestelling in de winkel klaarligt. De Bevercard (klantenkaart) en de Bever Cadeaukaart zijn zowel online als offline te gebruiken. Winkelvoorraden kunnen online op filiaalniveau bekeken worden en de dichtstbijzijnde winkels zijn op de website terug te vinden, inclusief routekaarten. De webwinkel was in 2012 al goed voor 10 procent van de totale jaaromzet en is daarmee één van de grootste winkels van de keten.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken