'Groei mobile advertising zet in'

'Groei mobile advertising zet in'
  • Online
  • 23 sep 2013 @ 09:48
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

In de eerste zes maanden van 2013 liet de Nederlandse online advertentiemarkt een omzetgroei van 5,8% zien ten opzichte van het eerste halfjaar van 2012. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2013 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor de digitale advertising en interactieve marketing industrie.

Mobile advertising
Het marktaandeel van display advertising op mobiele websites en via smartphone apps steeg van 3,2% in 2012 naar 6,6% in het eerste van halfjaar van 2013.

Over het onderzoek
Voor de Online Ad Spend Study H1 2013 zijn in opdracht van IAB Nederland 36 grote Nederlandse internetuitgevers ondervraagd. De studie is uitgevoerd door Deloitte. Deloitte richt zich onder andere op de impact van digitale kanalen op het business model van bedrijven. Download het rapport hier.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken