'Groei mobile advertising zet in'
- Online
- 23 sep 2013 @ 09:48
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 23 sep 2013 @ 09:48
- Redactie Online
In de eerste zes maanden van 2013 liet de Nederlandse online advertentiemarkt een omzetgroei van 5,8% zien ten opzichte van het eerste halfjaar van 2012. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2013 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor de digitale advertising en interactieve marketing industrie.
Mobile advertising
Het marktaandeel van display advertising op mobiele websites en via smartphone apps steeg van 3,2% in 2012 naar 6,6% in het eerste van halfjaar van 2013.
Over het onderzoek
Voor de Online Ad Spend Study H1 2013 zijn in opdracht van IAB Nederland 36 grote Nederlandse internetuitgevers ondervraagd. De studie is uitgevoerd door Deloitte. Deloitte richt zich onder andere op de impact van digitale kanalen op het business model van bedrijven. Download het rapport hier.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing