Infographic: GTST-kijkers twitteren zich gek

Infographic: GTST-kijkers twitteren zich gek
  • Online
  • 19 sep 2013 @ 12:04
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

In 2012 introduceerde Spot in samenwerking met Remotely.tv een maandelijks overzicht van tv-programma’s die de meeste tweets realiseren. Spot wil daarmee de wederzijds versterkende werking en relatie tussen tv en social media inzichtelijk maken.

Van de 8,1 Nederlanders in de leeftijdscategorie 13 tot 49 zijn er 2,9 miljoen actief op Twitter en zij twitteren het liefst over tv-programma’s. GTST is het meest spraakmakende programma op de buis: 13 procent van alle tv-tweets gaan over deze soap en met 62 tweets per seconde was de bekerfinale PSV-AZ de uitzending met het hoogste aantal tweets in één minuut.
De statistieken zijn via remotely.tv 24 uur per dag te volgen.
 

Size: 191.6K bytes Modified: 19 September 2013, 12:09
Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken