Digitale spelletjes winnen nog niet alles
- Online
- 8 okt 2013 @ 10:35
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 8 okt 2013 @ 10:35
- Redactie Online
Ondanks de populariteit van allerlei digitale spelletjes, risken en scrabbelen Nederlanders er analoog ook nog steeds op los. Uit onderzoek van Bol.com blijkt dat ruim zes op de tien Nederlanders nog regelmatig een gezelschapsspel spelen.
De meesten spelen maar tien keer een bordspelletje per jaar, maar één op de tien speelt meer dan dertig keer per jaar. Het 78 jaar oude bordspel Monopoly vinden we nog steeds het leukste spel.
Liever niet met collega’s
We spelen het liefst met onze eigen partner of familie, gevolgd door vrienden en kinderen. We spelen liever niet met collega’s.
65% vindt deelnemen belangrijker dan winnen en we hebben een hekel aan mensen die niet tegen hun verlies kunnen.
Geen geld en alcohol
Geld winnen, alcohol drinken en snacks eten vinden we niet belangrijk tijdens het spelen van een spelletje. En er wordt het meest gespeeld tijdens een vakantie, een druilerige zaterdag- of zondagmiddag, na het avondeten of tijdens de feestdagen.
Klassiekers
We spelen het liefst klassiekers als Monopoly, Kolonisten van Catan en Scrabble. Gezelschapsspellen die gebaseerd zijn op populaire tv-programma’s behoren tot de bestverkochte spellen als die programma’s uitgezonden worden.
Onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Bol.com uitgevoerd door Multiscope onder 1.000 Nederlanders in september 2013.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing