Digitale spelletjes winnen nog niet alles

Digitale spelletjes winnen nog niet alles
  • Online
  • 8 okt 2013 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Ondanks de populariteit van allerlei digitale spelletjes, risken en scrabbelen Nederlanders er analoog ook nog steeds op los. Uit onderzoek van Bol.com blijkt dat ruim zes op de tien Nederlanders nog regelmatig een gezelschapsspel spelen.

De meesten spelen maar tien keer een bordspelletje per jaar, maar één op de tien speelt meer dan dertig keer per jaar. Het 78 jaar oude bordspel Monopoly vinden we nog steeds het leukste spel.

Liever niet met collega’s
We spelen het liefst met onze eigen partner of familie, gevolgd door vrienden en kinderen. We spelen liever niet met collega’s.
65% vindt deelnemen belangrijker dan winnen en we hebben een hekel aan mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

Geen geld en alcohol
Geld winnen, alcohol drinken en snacks eten vinden we niet belangrijk tijdens het spelen van een spelletje. En er wordt het meest gespeeld tijdens een vakantie, een druilerige zaterdag- of zondagmiddag, na het avondeten of tijdens de feestdagen.

Klassiekers
We spelen het liefst klassiekers als Monopoly, Kolonisten van Catan en Scrabble. Gezelschapsspellen die gebaseerd zijn op populaire tv-programma’s behoren tot de bestverkochte spellen als die programma’s uitgezonden worden.

Onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Bol.com uitgevoerd door Multiscope onder 1.000 Nederlanders in september 2013.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken