Facebook als collectebus

Facebook als collectebus
  • Online
  • 8 okt 2013 @ 10:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-marketing

De Nederlandse Brandwonden Stichting collecteert dit jaar niet alleen huis aan huis. Met een speciale Facebook collecte app vraagt de Brandwonden Stichting ook online om hulp. In heel Nederland gaan van 6 tot en met 12 oktober zo’n 55.000 vrijwilligers van de Brandwonden Stichting van deur tot deur tijdens de nationale collecteweek. De Nederlandse Brandwonden Stichting is afhankelijk van (particuliere) giften. Jaarlijks wordt ongeveer de helft van de totale inkomsten opgehaald tijdens de collecte en daarmee is de collecte van essentieel belang

Directeur Rob Baardse van de Nederlandse Brandwonden Stichting : ‘Voor dit jaar hebben we een speciale Facebook collecte applicatie ontwikkeld. Daarmee kan iedereen die op Facebook zit zelf een online collectebus aanmaken en daarmee voor de Brandwonden Stichting collecteren onder zijn of haar Facebook vrienden. We hopen dat we daarmee vooral de groep jongeren en de online doelgroepen te activeren om zich in te zetten voor het belangrijke werk van de Brandwonden Stichting.’
 

Volgens Baardse komt de stichting geen aandacht tekort van collectanten. Hij vindt echter dat je als goed doel ook moet aansluiten bij de beleving van vrienden en vrijwilligers. De stichting gebruikt de social media la om de kwaliteit van zorg te verbeteren door online applicaties. Baardse: ‘Ik denk dat de toekomst voor goede doelen ligt in het steeds blijven aansluiten op de samenleving. Via dezelfde gedachtegang zetten wij ons in voor mensen met brandwonden. Dus moeten wij ons ook op deze wijze richten om de mensen die ons werk ondersteunen.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken